چطور سفر به کیش را جذاب تر کنیم؟

جزیره کیش اکثر زمان ها به اسم مروارید خلیج عجم نام برده می شود و مساحتش 90 کیلومتر مربع است . این جزیره استراحتگاهی قشنگ در خاورمیانه و خلیج فارس است . مقررات کیش در مقایسه با سایر شهرهای جمهوری اسلامی ایران طاقت فرسا گیری کمتری دارااست و مردمان آن نظیر سایر جاهای مرز و بوم مهماندوست و صمیمی می‌باشند . از مورخ کیش در حین پیش از اسلام داده ها دقیقی در دست نیست و فقط مرجع در این مورد متن های « نیارخوس» دریاسالار یونانی است که در سال 325 پیشین از به دنیاآمدن به امر اسکندر سفری اکتشافی به سواحل دریای عمان و خلیج فارس انجام اعطا کرد . او این جزیره را در قرن جهارم پیش از به دنیا آمدن مشاهده کرده و متن های وی حاکی ازآن است که دران جزیره پارک ها و نخلستان های فراوانی وجود داشته و در زمان هخامنشیان تحت عنوان راءس اکثر صید مروارید بوده و بازرگانان بزرگ جهان به آن تردد می کردند دوران شکوفایی جزیره پس از قرن چهارم هجری بوده و در دوران غزنویان , سلجوقیان , خوارزمشاهیان و مغول جزیره کیش در نقط ی اوج شکوفایی و رونق و مرکز بازرگانی خلیج فارس بوده است . در قرن شانزدهم میلادی , پرتغالی ها به دلیل شرایط استراتژیک این جزیره در بازارهای تجاری , آن را تصرف کردند و تا زمان صفویه که جزیره به وسیله فرمانروا عباس آزاد شد , در آن حضور داشتند . در سال 1349 کیش مورد مشاهده هیات کارشناسی قرار گرفت و با اعتنا به حالت جغرافیایی و استراتژیکی مطلوب تحت عنوان راءس میان المللی توریستی تجاری متبوع قرار گرفت و بالاخره در سال 1371 با تاسیس اداره حیطه آزاد کیش این جزیره جانی نو گرفت و دوران بسط کیش آغاز شد .



جزیره کیش آب و هوایی گرم و کم آب دارااست و ذیل تاثیر آب و هوای بیابانی است . فصل تابستان های آن گرم و طولانی و فصل‌زمستان ملایم و کوتاه است .

توده های متعدد هوای شمال غرب و جنوبی بر آب و هوای جزیره تاثیر می‌گذارند و ولی مجموعاَ کم آب و کم باران است و بارندگی عمدتا در فصل‌زمستان به صورت رگبار و سیلاب است . میزان رطوبت در فصل تابستان زیاد بالاست و گهگاه به صد در صد نیز می‌رسد . درین جزیره برف و یخ بندان نیست . بهترن زمان مهاجرت به کیش ماه های آذر تا اردیبهشت ماه است که جزیره هوایی لطیف و دلپذیر داراست . برای کسب داده ها از مورخ و قیمت تور کیش و بخش ها جالب آن از پیوند تحت دیدن نمائید .
ساعت‌ها عمل در جزیره کیش
درین جزیره مرکزها سری و مدنی و بانکها از روز شنبه تا جهارشنبه به صورت تمام وقت و روزهای پنجشنبه به صورت نصفه وقت شاغل می باشند .
اداره ها به طور معمول از 7/30 تا 14/30و بعداز ظهرها از 17/30 تا 20/0
بانک ها از ساعت 8 صبح تا 13/30 و پس از ظهر از 17 تا 19
مرکزها خرید و دیگر مرکزها سری , هفت روز هفته از ساعت 9 صبح تا 13/30 و عصر از 17 تا 23 سرگرم به کارند
اتوبار در جزیره کیش
کرایه ماشین
مسافران در صورت رغبت میتوانند با کرایه خودرو فارغ از راننده در جزیره گردش نمایند . تحویل ماشین غالبا در فرودگاه یا این که محل اقامت شما هست .
برای رفت وآمد در جزیره می توان از ماشین کرایه ای های تلفنی سپید رنگ , ویا ماشین کرایه ای های خطی زردرنگ استفاده نمود .
مینی بوس و دیگر وسایل نقلیه همگانی نیز در جزیره جهت رفت وآمد موجود است .
رستوران های جزیره کیش
در رستوران های کیش گونه های غذاهای اهل ایران , خارجی و دریایی باکیفیت مطلوب ارائه می شود . به دلیل تنوع صید در آبهای اطراف , غذاهای دریایی در رستوران ها تعیین اولیه است .

بازارها و مرکزها خرید , نیروی محرکه اقتصادی کیش میباشند که با معماری امروزی وزیبادر حیطه خلیج عجم و خاور اواسط مخصوص بوده وبا انوع کالاها وشعبات نمایندگیهای موسسه ها بزرگ عالم به عمل اشتغال دارا هستند . این بازارها ومراکز تجاری با‌یقین یکی جاذبه های حساس کیش می‌باشد که هر ساله تعداد قابل توجهی از مسافران وگردشگران را به جزیره کیش جذب می‌نمایند . گردشگران ومسافران باهر قصدونیتی که به کیش هجرت کنند بطور حتم ازبازارها دیدن کرده و دست خالی برنخواهند گشت . در کیش بازارها و مجتمع های تجاری بزرگ موجود است که بیشتر آنان عمر 10ساله دارااست . این بازارها تحت حیث جامعه بازاریان و بازرگانان کیش سازمان میشوند . این بازارها عبارتند از : بازار سفین , بهکیش , بازار خدماتی هرمز , راءس تجاری , بازار مرجان , بازار مروارید , بازار پانیذ , فردوس 1و2 , بازار پارس خلیج , ونوس , مریم , زیتون , دیپلمات , دامون , عرب ها , رویال محصول .
درمان گاه کیش
بیمارستان کیش با اورژانس مجهز و کلیه بخشهای بستری و ویژه و همچنین پزشکان کارشناس در سرویس هموطنان عزیز می باشد . اورژانس , جراحی زنان و زایمان , سی تی اسکن , آزمایشگاه تشخیص طبی و پاتولوژی , سی سی یو , جراحی عمومی , سو جدید گرافی , داروخانه مجهز , آی سی یو , جراحی مغز و روان , اکوکاردیوگرافی , آندوسکوپی , اطفال , جراحی پلاستیک و زیبایی , ماموگرافی , کولونوسکوپی , داخلی , جراحی ارولوژی , رادیولوژی , ارتوپدی , جراحی گوش و حلق و بینی , آزمایش ورزش , جراحی دیده , هولترمانیتورینگ , جراحی ارتوپدی , نوار قلب
جاذبه اساسی این جزیره سواحل مسحورکننده آن است . هرچند کیش جزیره بزرگی نیست البته بیشتر آن از سواحل زیبایی پوشیده شده که می‌توانید از شنا در آبهای فیروزه ای آن لذت ببرید . صخره های مرجانی در بستر ذریا , آب را پاکیزه و زلال می نمایند تا دنیای پایین آب را به خیر ملاحظه کنید . سواحل کیش یکی شایسته ترین جاذبه های توریسم کیش است .

کشتی های تفریحی کیش یکی دیگر از خط مش های گشت و گذار در آبهای نیلگون خلیج فارس است , کشتی های تفریحی شبانه , کشتی های آکواریوم و قایق های کف شیشه ای برای طرفداران در دست است . این گشت ها به همراه پذیرایی از مهمان‌ها , سرو شام در رستوران کشتی همراه با آوا زنده , نزاع شعف , برنامه های خنده رو و هیجان انگیز , قرعه کشی و اهدای جوایز هست .
کشتی های آکواریوم و قایقهای کف شیشه ایی در اسکله تفریحی ساکن می باشند و با به کار گیری از نورافکن قابلیت گشت دریایی شبانه را نیز مهیا کرده اند . گشت این کشتی ها از 10 صبح به صورت سانسهای یک ساعته استارت و با دقت به مساعد بودن حالت دریا تا عصر ادامه دارااست .
غواصی در کیش در تمام سال قابلیت پذیر است و وب سایت های کم عمق جزیره برای غواصی تمام اشخاص چه بسا مبتدی و تازه کار ها مطلوب است . جزیره کیش از بکرترین بخش ها خلیج عجم است و سطر های مرجانی شرق جزیره کیش از زیباترین و مساعدترین وب سایت های غواصی در کشورمان است .
در باطن محوطه پارک دلفین ها , گلشن طیوران قراردارد که بیش تر از 57 جور پرنده و انواع نادری زیرا تمساح پوزه کوتاه محافظت می شود که از اقصی نقاط عالم از جمله آمریکای جنوبی تا استرالیا و از شرق آسیا تا آفریقا گردآوری شده .
این شرکت تفریحی دارنده طبیعت با گونه های انواع گوناگون گیاهی , گلشن طیوران و صرفا دلفیناریوم کشور‌ایران است و در مساحتی حدود 100 هکتار در جنوب شرقی کیش جای دارد .
این شرکت از تجهیزات تفریحی از قبیل جت اسکی , قایق پدالی , قایق ماهیگیری , قایق پارویی , سه چرخه های آبی‌رنگ , تجهیزات غواصی و قایق های کف شیشه ای شامل است .
جاذبه اساسی این جزیره سواحل مسحورکننده آن است . هرچند کیش جزیره بزرگی نیست البته بیشتر آن از سواحل زیبایی پوشیده شده‌است .