عید کیش بریم

در این روزهای آخرین سال و نزدیک شدن به روزها عید بیشتر ما ایرانیان تصمیم میگیریم تا برای رفع خستگی و تغییر تحول درحال حاضر و هوایمان به مسافرت بریم . تعطیلات عید باستانی شایسته ترین زمان برای هجرت است . مهاجرت رفتن یک کدام از شغل های شادی بخش در دنیاست , فرصتی که خستگی را از بدن تان در می‌آورد علی الخصوص در حین هایی که در گیر روزمرگی شده اید یک مسافرت تعدادی روزه قادر است حسابی حالا و هوایتان را عوض نماید .

گزینش یک مقصد مهاجرت مطلوب او‌لین چیزی است که بایستی رقم بخورد و بعد از آن در‌پی تدارک هجرت باشیم . بیشتر گردشگران از ماه ها قبلی برای تعطیلات عید طرح ریزی می نمایند . ازآنجاکه در روز ها عید نوروز رزرو بلیط هواپیما و همینطور رزرو هتل , عمل دشواری است و نیاز به طرح ریزی , صرف زمان و شکیبایی و اعتنا دارااست . اگر زمان کافی و عشق و علاقه برای طرح ریزی را ندارید می‌توانید بعد از گزینش مقصد هجرت به بخش تور عید نوروز 99 مراجعه نمایید و تور مطلوب خویش را گزینش فرمایید .
تور کیش در عید باستانی ; از آن جا که یکی‌از شایسته ترین وقت ها برای هجرت به استانهای جنوبی فصل بهار است مقصدی پربیننده در عید است . همزمانی تعطیلات با آب و هوای ایده آل و همینطور برگزاری کنسرت ها و فستیوال های نوروزی سبب ساز شده که برای مهاجرت به کیش هدف ی بیشتری داشته باشید .
تاکسی آرشین پرواز برگزار کننده تورهای نوروزی کیش افتخار دارااست که تور کیش عید باستانی 99 را با کمترین بها و کیفیت مطلوب به شما عزیران ارائه دهد . پس در حالتی که قصد هجرت و گشت و گذار در درون کشور ایران را دارید جزیره ی زیبای کیش یکی شایسته ترین آیتم هاست . اما که برای ایرانگردی آیتم های دیگری مثل تور قشم عید باستانی 99 از مورد های دیگر برای توریسم در جنوب کشور‌ایران است .


تور کیش عید 99 عموما برای 2 , 3 و 4 شب برگزار میشود . ولی در حالتی‌که برای توشه نخستین به کیش مهاجرت می‌کنید ; کیش در عید نوروز بیش تر از هر زمان دیگری نامرتب است و خوبتر است که برای تماشا بی نقص تور خویش را برای دست‌کم 5 روز تهیه و تنظیم فرمائید .
برای رزرو تورهای عید نوروز عموما سه زمان از جمله پیشین عید , هفته اولیه عید و هفته دوم عید را رزرو می نمایند , اما که گزینش مورخ پرواز به طور کامل از روی اختیار است .
کیش در عید نوروز به نسبت بقیه اوقات فراوان نامرتب است و در شرایطی‌که برای هفته نخستین قصد اقامت در کیش را دارید از زمان ها پیشین بایستی برای رزرو تور مبادرت نمائید .
در صورتی‌که برای مورخ هایی نظیر 5 فروددین ماه و هفته دوم قصد مهاجرت دارید می‌توانید در روزهای ابتدایی فروددین ماه نیز مبادرت به رزرو فرمایید . ولی که هجرت در هفته دوم به نسبت ارزان خیس از هفته اولیه است اما به طور کلی توقع بها خیلی زیر را نداشته باشید .
ایرلاین های تور کیش عید 99
تورهای نوروزی کیش با پرواز هواپیمایی های متعدد از جمله کیش ایر , زاگرس , قشم و … . برگزار می شود .
چرا تور کیش عید باستانی 99 ؟
عموما گردشگران برای مسافرت دو سه روزه کشورهای همسایه و یا این که یکی‌از شهر های مرزو بوم عزیزمان را گزینش می نمایند .
در شرایطی‌که قصد مسافرت به یکی‌از شهرهای کشور ایران را دارید کیش شایسته ترین مقصد برای توریسم است . به دلیل آن که جزیره ی کیش توریستی ترین و تفریحی ترین ناحیه در کشور‌ایران است که گردشگران بارها و بارها این جزیره را تحت عنوان مقصد مهاجرت خویش گزینش می نمایند .
در شرایطی‌که تصمیم دارید برای روزها عید تور کیش عید باستانی 99 را رزرو نمایید خوب تر است بدانید که با رزرو تور کیش زمان مسافرت به جزیره ای با تفریحاتی متنوع و جالب رو پیش رو دارید .

بیشتر گردشگران , کیش را بخاطر تفریحات ساحلی اش تحت عنوان مقصد هجرت گزینش می نمایند . جزیره کیش آکنده از تفریح و هیجان است , تفریحاتی که حسابی اکنون و هوایتان را عوض می نماید . برای خوشگذرانی در کیش زمان های متعددی پیش رو دارید که در پی به معرفی آن میپردازیم :

تفریحات زیرا پاراسل سواری , پرواز با گلایدر , فلای بورد , شاتل , بنانا , اسکوتر برقی , اسکوتر تحت دریایی و کیبل اسکی از تفریحات پر بازدید و لبریز هیجان است که شما برای بالا بردن مرحله آدرنالین می‌توانید این تفریحات را گزینش فرمائید .

در شرایطی‌که علاقمند به گشت و گذار در آب های خلیج عجم میباشید , قایق سواری و گشت با کشتی های تفریحی یک کدام از سرگرمی های شادی بخش در‌این جزیره است .

ولی که در صورتی‌که علاقمند به شنا و تماشای ماهی های رنگارنگ در دل آب های خلیج عجم می‌باشید , میتوانید غواصی را گزینش نمائید . برای غواصی در کیش چه بسا ضروری نیست شنا بلد باشید , به دلیل آن که هنگامی نزدیک به 40 دقیقه برای فراگیری شما در حیث گرفته می شود و شما می‌توانید 20 دقیقه در آب های خلیج عجم غواصی نمائید . اما که علاوه بر غواصی میتوانید به وسیله ی اسکوتر زیرآبی به دل دریا بزنید و دنیای آبزیان را مشاهده فرمائید .
بقیه سرویس ها تور کیش عید نوروز 99

گردشگرانی که با تور کیش عید باستانی 99 عازم جزیره ی زیبای کیش می‌باشند با دقت به تور انتخابی می‌توانند برای اطلاع از سرویس ها تور خویش با کارشناسان ما در آرشین پرواز در تماس باشند . همینطور خدماتی که برای تورهای نوروزی کیش در لحاظ گرفته شده‌است مشتمل بر بلیط رفت و بازگشت , استقبال فرودگاهی , اقامت در هتل انتخابی با سرویس ها مذکور , گشت جزیره , تخفیفات توریسم و ترانسفر فرودگاهی هست .


مراسم نوروز صیاد در قشم

یکی از جذابیت های مهاجرت به جزیره تعجب آور و زیبای قشم شناخت بافرهنگ و آداب رسوم مردمان قشم است ; چیزی بالاتر از سنت های همگانی مردمان , به این دلیل‌که از مورخ و فرهنگی بی نیاز میاید و عمر طولانی داراست ; آنچه که قشم را جزیره ای با شگفتیها هفتگانه و دیدنی به جهانیان معرفی نموده است علاوه بر اثر ها ارگانیک مخصوص و جاذبه های جالب آن , مورخ و فرهنگی سابق قشم است که به نیکی در میان بومیان آن نگهداری شده‌است ; ما درین مقاله عملکرد کرده ایم مهم‌ترین آن‌ها را برایتان شرح دهیم .
اکثر زمان ها مردمان قشم ساکن میباشند و کمتر از دیگر بخش ها مرزو بوم پایین تاثیر دنیای امروزی مدرن قرار گرفته اند , از این جهت فرهنگی اصیل و سنتی دارا‌هستند
اکثر اوقات مردمان این ناحیه ساکن می باشند و کمتر از دیگر بخش ها مملکت زیر تاثیر دنیای امروزی قرار گرفته اند , ولی این به معنای نبودن تجهیزات درین شهر نیست بلکه هتل ها , رستوران ها و مرکز ها خرید امروزی و بزرگ قشم از تجهیزات بهروزی برخوردارند ولی آنچه که از میان مردمان نرفته است اصالتی ارثیه از گذشتگان این کشور است که به خیر در بین مردمان مستقر به چشم می‌خورد . در شرایطی‌که به قشم مهاجرت فرمایید و هنگامی در آنجا اقامت داشته باشید این فرهنگ وتمدن را در روزمرگی های مردمان از پوشش گرفته تا خورد و طعام و مراسم های سنتی خواهید روئت کرد ; احتمال دارد این مورد از وضعیت جغرافیایی جزیره نشات میگیرد به این دلیل‌که به دور تا بدور آن را آب فراگرفته و همین هم در هم بستگی و هم بستگی آنان تاثیر نهاده و رابطه کمتر با مردمان دیگر تاثیر پذیری آن را نسبت به فرهنگ وتمدن مدرن کاهش داده نموده است ; ارتباطات قدرتمند فامیلی و قومی , میهمان نوازی و خونگرمی , تکریم سنت های کهن و . . . تمامی از اصالت مردمان این مرزوبوم است .


قشم یکی‌از زیباترین جزیره ها کشور ایران است که بیشترین درآمد و کسب و فعالیت مردمان آن از روش دریا است و بیشتر مردمان از روش ماهی گیری گذراندن زندگی می نمایند , از این رو بخش اعظمی از مراسم سنتی آنها هم مرتبط با دریا و آب می شود , یک کدام از این مراسم پای کوبی عید نوروز صیاد است که هر سال در اولیه مرداد ماه اجرا می شود , در‌این روز هیچ یک از مردمان ماهی گیری نمیکنند و از غذاهای دریایی هم نمیخورند ; نخستین مرداد ماه فصل سید کوسه و اکثری از ماهی ها به پایان رسیده و مردمان به شکرانه سالی که گذشت این روز را جشن و پایکوبی می‌گیرند , تمام مردمان خرقه های رنگی میپوشند و به حاشیه دریا میروند , آن‌ها معتقد می باشند آب دریا درین روز بیماری هایشان را شفا میدهد برای همین زنان و مردان کهنسال یا این که مریض را به کنار آب می آورند و رویشان از آب دریا می‌پاشند چه بسا مردمان جامه های کهنه خویش را به دریا می اندازند تا نحسی از معاش شان خارج رود ; همین طور بزرگان این مملکت دعایی منحصر هم برای دام ها می‌خوانند تا آنان را در قبال گزند حیوان‌ها وحشی مصون نمایند , اما این دعا اسمی یگانه دارااست و فقط اشخاصی خاصی آن را بلد میباشند , از سایر آداب این روز استعمال از خاک سرخ رنگ برای تزئین درب منزل ها و همین طور حیوان ها است که ولی یقین بر خوش یمنی آن دارا‌هستند ; همینطور آداب و مراسمی به وسیله تعدادی نفر با خرقه های یگانه اجرا می شود .
یکی دیگر از ترسیم های مردمان این جزیره جشن و پای کوبی قبله دعا است که گشوده نیز به آب مربوط می شود , وقتی که باران در‌این میهن کم می شود و چاه ها و قنات ها رو به بی آبی می‌روند .

مردم اعتقاددارند در حین مراسم نباید پشت به درخت بایستند , همین طور هنگام دعا قرائت خوراک می پزند و آن را در بین فقرا تقسیم می نمایند و چه بسا یه خرده از آن خوراک را هم پای درخت می ریزند تا حیوان ها نیز سهمی از آن داشته باشند ; علاوه بر این درخت کُنار دارای شهرت , روستایی دیگر به اسم کابلی در ناحیه غرب و همین طور روستایی در جنوب قشم موجود است که جمع ای دیگر از مردمان برای دعای باران بدین بخشها میروند ; این مراسم دعا غالبا در چندین شب اجرا می شود و وعده های متمایز به فقرا نذری داده می شود .
مراسم زار یکی‌از مراسم دیرین است که به قرن 18 میلادی مربوط می شود و در قسمت های متعدد دنیا از جمله آفریقا , مصر و . . . اجرا می شود ولی گفته می شود ریشه آن از آفریقا میاید ; این مراسم از اعتقادی دیرین و ترسناک سرچشمه می‌گیرد که در جمهوری اسلامی ایران در بخشها جنوبی از جمله قشم و بیشتر در روستای سلخ قشم اجرا می شود , قصه این مراسم روایتی ترسناک از رخنه ارواح به تن بشر است , مردمان این حوزه‌ اعتقاددارند درد ها و حزن هایی که به وسیله پزشکان معالجه نمیشود در واقع ارواح بلاتکلیفی می باشند که در تن اشخاص شکافت کرده اند و بیشتر هم زنان در گیر این خلل می گردند , غالبا میگویند این اشخاص ( هوایی ( گردیده اند ; برای رفع این نقص‌ نزد شخصی به اسم پدر زار و ماما زار میروند که طی یک سری روز و آدابی مختص همراه با آوا ویژه ای ارواح را از تن شخص بیرون می نمایند ; ولی اشخاص ناآشنا را برای دیدن این مراسم خط مش نمی دهند و همین طور بیشتر این مراسم در روستاهای قشم صورت می‌گیرد .


درخت خرما فی مابین مردمان جنوب کشور‌ایران اهمیت متعددی داراست و در برخی بخشها از آن تحت عنوان درخت معاش یاد می شود , اما رطب میوه ای مقوی است که کمتر کسی ازخواص و انرژی آن بی اطلاع است البته رطب در معاش مردمان این حیطه نقش مهم تری داراست به این دلیل‌که در حدود 20 دسته رطب در‌این حیطه کشت می شود و جمعی از مردمان درآمدشان از همین رویکرد است , از طرفی مردمان جنوب از رطب محصول ها و غذاهای متنوعی صحیح می نمایند و جایگاهی با اهمیت در سفره غذایی آنها داراست , شیره , سرکه , مربا و . . . همگی از بزرگترین مورد ها سبد غذایی این مردمان است که از رطب تنظیم شده و معمولا رطب تحت عنوان عضوی اساسی راز سفره هایشان آورده می شود ; اما که آنان فقط از میوه این درخت استعمال نمی‌کنند بلکه شاخ و برگ و چه بسا لیف درخت رطب هم در ساخت اشکال صنعت های دستی نظیر سبد های حصیری , زیرانداز , جارو برقی و . . . کاربرد داراست .
مراسم عروسی در‌این جزیره به طور کامل به حالت سنتی اجرا می شود و مردمان چندین شبانه روز جشن می نمایند , هزینه های عروسی به عهده داماد است و افزون بر آن داماد بایستی تعدادی جامه سنتی هم برای عروس تهیه و تنظیم نماید ; طولانی تر شغل های مراسم به وسیله زنان خاندان انجام می شود , از خواستگاری به دست آوردن تا رسومی نظیر حنابندان . زنان غالبا در طی یکسری روز به منزل عروس می‌روند و هدایایی نظیر طلا جواهرات و پارچه با خویش میبرند و در طول روز حیاتی تمام اعضای خانواده از جمله بابا عروس هم بدور نیز توده می گردند ; پای کوبی چندین روز است که ابتدا خانواده عروس و داماد غیروابسته پایکوبی میگیرند و در طول روز انتها عروس را در جهت خانواده داماد راهی می نمایند

لذت سافاری در آنتالیا

آنتالیا یک کدام از شایسته ترین و مهم‌ترین شهرهای توریستی ترکیه به حساب آورده می شود . این شهر دارنده سواحل و بخش ها ارگانیک مضاعف خوشگل و دلچسبی است که دیده هر تماشاچی ای را به خویش جذب می نماید . یکی‌از شایسته ترین و جالب ترین تفریحاتی که در مسافرت با تور آنتالیا میتوانید تجربه فرمایید تور سافاری در آنتالیا است .
 
ادامه مطلب ...

پیاده روی در آنتالیا

آنتالیا یکی‌از شایسته ترین و بکرترین شهر های مملکت ترکیه است که دوست داران پیاده روی و درختان گردی عشق و علاقه متعددی به آن دارا هستند . در شرایطی‌که قصد مهاجرت با تور آنتالیا را دارید و به پیاده روی عشق دارید با ما همراه بمانید تا شایسته ترین و دیدنی ترین مسیر پیاده روی آنتالیا را به شما معرفی فرمائید . 
 
ادامه مطلب ...