جزیره هرمز کجاست؟

در هنگام عبور از جزیره هرمز، خواهید دید که هر چندصدمتری رنگ های خاک تغییر می کند که این خود یکتا از جاذبه های بی نظیر این جزیره است. البته این تنها جاذبه جزیره هرمز نیست، بلکه دیگر جاذبه های این جزیره نیز در فاصله های اختصار از هم قرار گرفته اند.
اگر فرصت پیاده روی داشته باشید چندین جاذبه زیبای دیگر، در معرض دیدتان قرار خواهد گرفت. دشت جبیرها( آهوها)، جنگل های مانگرو و نشانه ها نقاشی محیطی از آنگونه این جاذبه ها هستند. البته شدنی است که در این جزیره خرچنگ ها، لاک پشت ها، کوسه ها و پرندگان بومی و مهاجر مختلفی را در سفرتان نیز مشاهده کنید.
دره سکوت، الهه نمک، غار مراقبه، غار رنگارنگ،کوه یخی، دره تمثال ها، دره رنگین کمان، ساحل فرش، کنار سرخ، کناره محیط زیست، ساحل منفق، ساحل تک درخت، قلعه پرتغالی ها و دیرینکده نادعلیان، از جمله این جاذبه ها هستند که زیاد جالب و دیدنی بوده و امکان عکاسی از زیباترین مناظر را برای گردشگران تور قشم فراهم می آورند.
طرح هایی که برای برپایی فرش  به کار می رود، تمامی از عناصر و اسطوره های هرمزگان، اسعار خیام، تصویر لاک پشت پوزه عقابی، جبیر، نقوش پوشاک زنانه و مظهر موسیقی بومی و ساز های محلی هستند که طرح بسیار زیبایی را به هستی می آورند.
زیباترین و شناخته شده ترین جاذبه جزیره هرمز است. این دره زیبا با بیش از 70 طیف رنگی ساخته شده است. به طوری که تنوع سنگ ها و کانی های مختلف که در لایه های متفاوت بر روی هم سوار شده اند و منظره ای بسیار زیبا و دیدنی را به وجود آورده اند.

طیف های زرد و احمر و نقره ای و سیاه عمدتا دارای ترکیبات رسی و اکسید آهن هستند.خاک های سفید، آبی و صورتی حاصل ترکیبات اثیر فشانی اند که در ساحل هم سایر منظره زیاد زیبایی را به وجود آورده اند.
جزیره هرمز به دلیل پیمان گرفتن در منطقه ساحلی، دارای کناره های شنی با عمق پسندیده که شرایط شنا کردن را فراهم می آورد. انجام ورزش های آبی مانند شنا و غواصی در جزیره هرمز زیاد پرطرفدار است. اگرچه سواحل جزیره لارک، احد از جذاب ترین سایت های غواصی این ناحیه محسوب می شود ولی در جزیره هرمز، وجود مدرسه غواصی درتمام فصل های سال و حتی در تابستان، شرایط تعلیم این ورزش را برای علاقه مندان فراهم می آورد.
در هنگام سفر به جزیره هرمز نکاتی را در عقیده داشته باشید. قبل از سفر حتما چگونگی آب و هوا و طوفانی نبودن دریا را چک کنید، چون در چگونگی طوفانی شناورها متوقف می شود. حمل اتومبیل برای مسافران به جزیره امکان پذیرنیست. مسافران و گردشگران می توانند با مراجعه به سایت خدمات الکترونیک حمل و نقل مسافری دریایی به مقصد هرمز بلیت تعبیه نمایند و یک ساعت پیش در محل اسکله حضور داشته باشند.

بهترین هتل های شهر آنتالیا ترکیه

به طور کلی در سفر به آنتالیا انتخاب هتل اهمیت بسیار بالایی دارد زیرا شما بیشترین زمان خود را در هتل سپری خواهید نمود.این شهر آثار تاریخی بسیار محدودی دارد و به همین دلیل شما بیشتر زمان خود را در پارک آبی و استفاده از امکانات هتل سپری خواهید نمود و به همین دلیل اغلب توصیه می شود که هتل انتخابی شما 5 ستاره باشد.

  ادامه مطلب ...

تونک تپه, تله کابین آنتالیا

تونک تپه یکی جالب ترین مکان های توریسم آنتالیا است که با اعتنا به موقعیتی که دارااست و جذابیت هایی که دراین مکان موجود هست علاقمندان متعددی داراست . تور آنتالیا جذابیت های فراوانی داراست که‌این جاذبه هم یکی دیگر از جذابیت های این شهر و این تور است که بر جذابیت ان افزوده است .

تونک تپه جاذبه ای است که شایسته ترین و مناسب ترین زمان مسافرت به آن فصل بهار و فصل تابستان است . اما به طور کلی شایسته ترین و مناسب ترین زمان برای هجرت به آنتالیا هم بهار و فصل تابستان است که آب و هوای آنتالیا در شایسته ترین وضعیت خویش است و قابلیت و امکان به کار گیری از همه جاذبه ها و تفریحات آن در‌این فصل موجود است .
تونک تپه در طول ۶۱۸ متری از مرحله دریا است که فراوان هیجان آور است . این تپه تجهیزات فراوان بدون نقص و قابل قبولی را برای کوه‌پیمایی و بقیه تفریحات کوهستانی را داراست . با دقت به میزان تجهیزات و وضعیت این تپه بخش اعظمی از علاقمندان کوهنوری و تفریحات اینگونه عشق بخش اعظمی به‌این راس تفریحی دارا هستند .

در گردش یک روزه خویش در‌این راءس تفریحی کوهستانی سفارش می‌کنیم حتما دوربین عکاسی ماهر به همراه داشته باشید و حتما راحت ترین کفش خویش را تعیین فرمائید تا در زمان تفریحات کوهستانی این راءس تفریحی مبتلا خلل نشوید . آب و هوای این تپه هم مضاعف معتدل و دلچسب است .

بر بالای این تپه یک چشم انداز بی سابقه از آنتالیا را خواهید روءیت کرد که کمتر کسی چشم است و می‌توانید از آب و هوای معتدل این راءس تفریحی غایت لذت را ببرید و تجربه یک کوهنوردی یگانه را در ذهنتان به یادگار بگذارید . همان گونه که گفته شد آنتالیا به طور کلی در بهار و فصل تابستان شایسته ترین آب و هوای خویش را دارااست .

تونک تپه در محله لیمان و در

امکانات تونک تپه آنتالیا

رستوران گردان با نمای ۳۶۰ جایگاه

تله کابین

اطراف و مسیر مطلوب برای پیاده روی

سرویس ها ورزشی برای کوهنوردان
مسافت تونک تپه تا مرکزها جالب آنتالیا

مارینا جبلی : ۱ . ۵ کیلومتر

مارینا آنتالیا : ۱ . ۲۴ کیلومتر

جزیره موش : ۴ . ۹۰ کیلومتر

فرودگاه مارینا : ۱ . ۵۱ کیلومتر

نظر بیچ هتل 3 ستاره آنتالیا

هتل سه ستاره نظر بیچ آنتالیا ( Nazar Beach Hotel ) یک هتل میانگین در‌این شهر به اکانت می‌آید که در حوزه‌ لارا میهن ترکیه جای‌دارد . هتل به صورت کلی ۱۰۸ اتاق دارااست و صرفا ۱ دقیقه با کنار دریا مسافت دارااست , در واقع حالت ظریف قرار به چنگ آوردن آن صخره هایی در کنار دریای کاسپین است 
 
ادامه مطلب ...