نکات لازم برای رفتن به استخر

 

با وجود اینکه فواید بخش اعظمی برای رفتن به استخر و شنا کردن وجود دارااست، رفتن به استخری که مسئولین آن و بانوان نکات بهداشتی را در آن رعایت نمیکنند به هیچ وجه سفارش نمی شود. چنین استخرها خیر صرفا بهره‌ای برای خانوم‌ها نداشته، بلکه موجب بروز بیماری‌های متعدد در اشخاص نیز میشوند.

 

به همین خواسته، خوب میباشد تا بانوان با نکات بهداشتی استخرها و نکاتی که خویش می بایست رعایت نمایند آشنا بوده و با حدس این نکات تمایل به خرید بلیط استخر بگیرند. ما درین نوشته‌ی علمی، به همه این نکات بهداشتی اشاره خوا‌هیم کرد:

 

نکات بهداشتی که استخرها می بایست به آنان اعتنا نمایند

استخرهای غیربهداشتی تندرست تمامی اشخاص به خصوص بانوان را ارعاب کرده و آنها‌را در معرض بیماری‌های متعدد قرار میدهند. بدین ترتیب، ما یحتاج میباشد تا بانوان با تعدادی نکات بهداشتی آشنا بوده و در هنگام خرید بلیط استخر زیتون شهرک غرب آن ها را مدنظر قرار دهند. به همین مراد، در‌پی به نکاتی که پیش از خرید بلیط استخر می بایست به آنان دقت نمایید آشنا خوا‌هیم شد:

 

۱. آب استخر به صورت مکرر ضدعفونی و بده بستان خواهد شد

اولی کاری که در جهت بهداشت آب استخرها اعمال می‌گردد، ضدعفونی و بده بستان آب میباشد. استخرهایی که‌این آیتم را رعایت نمیکنند مطلوب نبوده و عالی میباشد از تعیین آن ها صرف‌لحاظ نمایید.

 

۲. از تایید بیش تر از گنجایش استخر پرهیز گردد

یکی مواقعی که موجب کثیف شدن بیش تر از حد آب گردیده و احتمال جابجایی بیماری را بیشتر می‌نماید، تعداد بالای بانوان در استخر میباشد. استخرها می بایست به گنجایش گوشه و کنار خویش اعتنا کرده و تعداد ورود و خروج بانوان به استخر را در اختیار گرفتن نمایند.

 

افزون بر آن، ازدحام جمعیت در استخرها، به کارگیری از سونا، جکوزی و کابین‌های دوش را با ایراد مواجه کرده و موجب اتلاف وقت شناگران میشود.

 

۳. جای های گوناگون استخربانوان ضدعفونی شوند

ضدعفونی تنهای آب استخر کافی نبوده و مورد نیاز میباشد برای مراقبت تندرست بانوان و شناگران، حوضچه‌های متفاوت استخرو اتاقک‌های دوش نیز ضدعفونی شوند.

 

۴. در محل ورودی استخر حوضچه های ضدعفونی قرار گرفته باشند

حوضچه‌های ورودی استخر دارنده کلر می باشند و برای ضدعفونی کردن پاها به کارگیری می گردند. این حوضچه‌ها معمولا در کلیه استخرها وجود داشته و به بهداشت آب استخر یاری می‌نمایند. اما، اعتنا داشته باشید که‌این حوضچه‌های کلر در استخر روباز نیز وجود داشته باشند.

 

۵. سالم همه بانوان و شناگران سنجیده شود

مایحتاج میباشد تا در کلیه استخرها سالم بانوان از نگاه بیماری‌های عفونی و پوستی سنجیده شود. آنفولانزا، سرماخوردگی، جوش‌های پوستی، التهابات چشمی و … برای مثال بیماری‌های میباشند که به راحتی تشخیص داده می شوند و می بایست از حضور بانوان دچار بدین بیماری‌ها در استخر پرهیز گردد.

 

۶. داشتن جامه شنا و کلاه فردی بانوان سنجیده شود

به کارگیری از مایو فردی و کلاه شنا در استخر زنانه ضروری میباشد. مسئولین استخر شهربانو به پوشیدن کلاه حساس باشند و به کسانی که کلاه استخر ندارند اذن ورود ندهند. برهان این تاکید هم این میباشد که ممکن میباشد اشخاص دارنده بیماری‌های پوستی رمز یا این که قارچ پوستی باشند و آن را به سایر افراد جابجایی دهند.

 

نکات بهداشتی که شما بانوان می بایست آنان‌را رعایت فرمائید

ولی، رعایت بهداشت در استخرها صرفا به عهده مسئولین استخر نبوده و بانوان نیز بایستی مفاد بهداشتی را رعایت نمایند. براین اساس، تلاش نمایید موردها ذیل را به خاطر داشته باشید و در هنگام رفتن به استخرها آنان‌را رعایت فرمائید:

 

برای محافظت سالم دیگران، موردنیاز میباشد تا پیش از ورود به استخر دوش گرفته و تن خویش را با صابون خانگی و شامپو شست‌و‌شو دهید.

در حالتی‌که به بیماری‌های ویروسی، عفونی، پوستی و گوارشی دچار می‌باشید، از رفتن به استخر زنانه دوری کنید.

برای مراقبت تندستی خودتان، بعداز شنا کردن در آب نیز دوش بگیرید.

در هر توشه ورود و خروج به استخر از حوضچه کلر رد گردید.

آب دهن و بینی خویش را در استخر خالی نکرده و در شکل مشاهده این شغل بوسیله دیگر افراد، آن را به مسئولین استخر گزارش دهید.

درصورتی که قسمتی از تن شما جراحت میباشد، از بانداژ ضد آب استعمال فرمایید.

برای عبور در قسمت‌های محل تعویض لباس و دستشویی، از صندل‌های منحصربه‌فرد استخر استعمال فرمائید.

از جامه منحصر به فرد استخر استعمال کرده و پوشیدن کلاه شنا را فراموش نکنید.

صحبت آخری

 

به نکاتی که پیش از خرید بلیط استخر سید جلال حسینی می بایست به آن اعتنا نمائید اشاره کرده و شمارا با مفاد بهداشتی که بایستی رعایت فرمایید آشنا کردیم. امید‌وار‌یم که نوشته‌علمی تهیه و تنظیم گردیده برای شما موثر باشد و شمارا در تعیین و رفتن به استخرها پند نماید. حقیقت، شما تا پیش از تلاوت این مقاله این مورد ها را رعایت می‌کردید؟ کدام یک از موردها پایین برای شما التفات داشته و چه نکاتی را رعایت نمی‌کردید؟ لطفا ایده ها و پیشنهادات خویش را در تحت همین پست با ما به اشتراک بگذارید.