23 نکته برای اینکه بتوانید به ارزان ترین حالت ممکن سفر کنید

رقابت روزافزون کمپانی‌های هواپیمایی و رویش پیوسته‌ی هتل‌ها و جای ‌های اقامتی سبب کاهش هزینه‌های مسافرت گردیده‌است البته با وجود هزینه‌های متفاوت معاش هنوز مسافرت کردن برای اشخاص اکثری گرفتاری‌ی بزرگی میباشد شما می توانید برای کمتر کردن هزینه سفر خود از کد تخفیف فلای تودی استفاده کنید. اینکه چطور هجرت ارزانی داشته باشیم، پرسشی دیدنی و جواب آن دیدنی‌خیس میباشد. خوش‌بختانه طرق متعددی برای صرفه‌جویی در هزینه‌های هجرت وجود دارااست. درین مقاله شمارا با این شیوه‌ها آشنا می کنیم.

شاید تصور کنید گردشگرهای حرفه ای با آن عکس‌ها و ویدیوهای شگفت‌انگیز در برگه‌ی اینستاگرام‌شان، گنج متعددی دارا هستند که توانسته‌اند به کلیه‌ی این جای ‌ها مهاجرت نمایند. ولی این در خصوص بیشتر آن ها صحیح وجود ندارد. آنان با تعیین داهیانه، تغییر‌و تحول حق تقدم‌ها و به‌کارگیری نحوه‌هایی برای پس‌انداز در هجرت توانسته‌اند کشورهای متفاوت و جهان را بگردند.

در‌پی به شما میگوییم چطور در مسافرت پول‌تان را در جیب‌تان نگه دارید.

۱. از روزهای مجانی سود ببرید

ایده‌ای بی آلایش که مدام سودمند میباشد. بازدید از موزه‌ها و جای ‌های توریستی در بعضا ایام بدون پول یا این که با ارائه‌ی تخفیف همپا میباشد. قبل از مسافرت به حیطه‌ی موردنظر طوری اپ‌ریزی نمائید که اینگونه روزهایی را از دست ندهید. داده ها ما یحتاج را میتوانید از وبسایت اینترنتی مرتبط اخذ نمائید.

۲. با محلی‌ها رابطه برقرار نمایید

با رابطه با محلی مهاجرت ارزان تری خواهید داشت

پرس‌وجو از محلی‌ها خط مش خیر برای حصول داده ها و آشنایی اقامتگاه‌ها و رستوران‌های بهتر با بها مطلوب میباشد. خیلی معمولی با گزاره‌ای مانند «رستوران عالی این‌ورها کجاست؟» باب شناخت را گشوده نمائید.

۳. مجال بیشتری را در جای ‌های کمتر سپری نمایید

صرفه‌جوها دلداده مهاجرت لاک‌پشتی می‌باشند. به‌به جای این که تندوتیز از این راز جمهوری اسلامی ایران به آن سرش بروید یا این که اروپا را در ۲ هفته بگردید، مجال بیشتری را در یک حوزه‌‌ی خاص سپری نمائید. پروازهای متفاوت، هجرت با قطار یا این که اتوبوس و حتی رانندگی وقتگیر‌زمان خیلی زود جیب‌تان را خالی می‌نماید. پس شتاب نداشته باشید؛ وقت بیشتری بگذارید و از مراوده با عموم، کلیه‌ی جاذبه‌ها و تجهیزات مجانی به‌همه لذت ببرید.

۴. پرواز‌های انعطاف‌پذیر داشته باشید

چنانچه بتوانید طوری نرم افزار‌ریزی فرمائید که سفرتان در هنگام افت بها‌ پروازها صورت پذیرد، پول خیر و خوبی صرفه‌جویی میکنید. دو هفته تا یک ماه قبل از موعد سفرتان ارزش‌ها را ذیل حیث بگیرید تا بتوانید ارزان‌ترین بلیت را در محدوده‌ی مجال سفرتان پیدا نمائید. می توانید در وب سایت‌های خرید آنلاین بها‌ها را مقایسه فرمائید. همینطور ممکن میباشد پروازها در طول‌های معدود‌طرفدار مانند پروازهایی که شب دیروقت تکان می‌نمایند و در ساعت‌های در آغاز صبح زود یا این که بامداد به مقصد می‌رسند و پروازهای بامداد، ارزان‌خیس یا این که با تخفیف یار و همدم باشد. معمولا پروازهای بین هفته ارزان‌خیس از پروازهای پایان هفته می باشند.

۵. بی واسطه از کمپانی‌های هواپیمایی خرید نمائید

بعد از نظارت وب سایت‌های خرید آنلاین و یافتن کمترین ارزش، خصوصی هم به تارنما کمپانی هواپیمایی موردنظر بزنید. بخش اعظمی از کمپانی‌ها تخفیف‌هایی ارائه می دهند که فقط در شکل خرید بدون واسطه از خویش کمپانی، از آن ها منفعت‌مند میشوید. همینطور می توانید با استعمال از امتیازهای پروازی کمپانی‌های هواپیمایی که از پروازهای قبل حصول کرده‌اید، در پروازهای گران قیمت تخفیف بگیرید.

۷. بیشتر از یک شب اقامت نمایید

بیشتر هتل‌ها و اقامتگاه‌ها تخفیف‌های نیکی برای اقامت‌های بیشتر از یک شب ارائه می‌نمایند. وضعیت و ارزش‌ها را در وبسایت‌های گوناگون تحقیق فرمایید. یک کدام از شایسته ترین وبسایت‌ها برای گزینش و رزرو اقامتگاه booking.com میباشد که بیشتراز ۸۰۰٫۰۰۰ هتل، هاستل و سوئیت را پوشش می دهد و در وضعیت متفاوت قابلیت کنسل بدون پول را مهیا می‌نماید.

۸. بی واسطه با هتل‌ها رابطه برقرار نمایید

گاهی با تماس لحظه‌ی نهایی با هتل‌ها یا این که اقامتگاه‌های دیگر می توانید تخفیف نیکی بگیرید؛ هتل‌ها معمولا دوست ندارند اتاق‌هایشان خالی بماند.

۹. از خبر نامه‌ها و کانال‌های اجتماعی به کار گیری فرمائید

زیاد پیش میاید از تخفیف‌ها و نرم‌افزار‌های ویژه‌ی کمپانی‌های هواپیمایی یا این که ماشین کرایه ای‌های مسافرتی بی‌خبر بمانید. عضویت در خبر نامه‌ی تاکسی‌های موردعلاقه‌تان را از دست ندهید. کدهای تخفیف یا این که پیشنهادهای لحظه‌ی پایانی شیوه خیر برای صرفه‌جویی میباشد. این‌ ایام استحضار‌رسانی در کانال‌های اجتماعی طریق رایجی برای رابطه با مشتریان میباشد.

۱۰. سوئیت کرایه نمائید

کرایه سوئیت هجرت ارزان تری می سازد

برای خانواده‌ها و افرادی که در‌پی فضایی بیشتر و آشپزخانه‌ای برای پخت‌وپز می باشند، کرایه‌ی سوئیت شایسته ترین آیتم میباشد. این‌سیرتکامل هزینه خوردوخوراک هم کمتر میشود. AirBnB یکی شایسته ترین وبسایت‌ها برای یافتن اقامتگاه با کمترین هزینه میباشد. booking.com هم مورد‌ی خیر میباشد.

۱۱. در هاستل‌ها و مهمان‌پذیرها اقامت نمائید

یک کدام از شایسته ترین رویه‌ها برای کاهش هزینه‌ی مهاجرت اقامت در مهمان‌پذیرها یا این که هاستل‌هاست. ولی هرکسی به اقامت در‌این نوع اقامتگاه‌ها روی خوش نماد نمی‌دهد؛ زیرا از جمله بسته به تجهیزات ممکن میباشد بدون چاره به به کار گیری از دستشویی مشترک گردید. پس در حالتی که دشوار‌گیر یا این که وسواسی می‌باشید خوب میباشد تجدیدنظر فرمائید. از مورد‌های معدود‌‌هزینه‌خیس در مقایسه با هتل‌ها، اقامت در خانه اشخاصی میباشد که اتاقی یا این که طبقه‌ای از منزل‌ی خویش را به مسافران کرایه میدهند.

۱۲. کوچ‌سرفینگ و ووفینگ

یکی‌از شایسته ترین روش‌ها برای شناخت با محلی‌ها، مشایعت با آنان و سود‌گیری از پند‌شان کوچ‌سرفینگ (Couchsurfing) میباشد. کوچ‌سرفینگ مسافران را با محلی‌هایی که قابلیت پذیرایی از آن‌ها‌را دارا هستند، لینک و پیوند می دهند. بدین ترتیب هزینه‌هایتان بسیار کاهش مییابد. ووفینگ (WWOOFING) که کوتاه‌گردیده‌ی «زمان کشاورزی ارگانیک در سراسر دنیا» در گویش انگلیسی میباشد، اشخاص را به کشاورزان و مزرعه‌داران در سراسر عالم لینک و پیوند میدهد. این مزرعه‌داران محلی در مقابل شغل مسافرها در مزرعه، از آنان با مکان خواب و طعام پذیرایی می‌نمایند.

۱۳. خیمه بزنید و شب‌ها در جنبش باشید

خیمه زدن در کوه و دشت، ساحل یا این که جای جای دیگری یک کدام از معدود‌خرج‌ترین شیوه‌های اقامتی در مهاجرت میباشد هرچند شاید اقامت‌تان چندان خوشایند نباشد. ضمن جای ‌هایی که به‌طور ویژه برای خیمه زدن در لحاظ گرفته گردیده‌اند، ممکن میباشد بتوانید در تراس و زمین آشنایان یا این که محوطه‌ی

هاستل‌ها و اقامتگاه‌های متفاوت نیز خیمه بزنید. هنگام مسافرت طوری نرم افزار‌ریزی فرمائید که شب‌ها را در هواپیما، قطار یا این که اتوبوس بگذرانید. این‌سیرتکامل دیگر ناچار نیستید برای شب‌مانی در اقامتگاه‌های متفاوت هزینه‌ای پرداخت نمایید.

۱۵. پیاده‌روی یا این که دوچرخه‌سواری نمائید

پیاده‌روی رایگان میباشد! گشت‌زنی در شهرها با پای پیاده و حتی گم شدن در آن‌ها، حرف با اشخاص محلی و تماشای عموم تجربیات‌ی شگفت‌انگیزی میباشد. بازارها را بگردید، عکس بگیرید و حتی‌در کوه‌های دور و اطراف تپه‌نوردی نمایید تا چشم انداز‌های قشنگ را کشف فرمائید. دوچرخه هم وسیله‌ ارزان و راحتی میباشد که سرعتش هم مقداری بیشتر از پای پیاده میباشد. ‌

۱۶. مثل محلی‌ها رفت‌وآمد و هزینه‌ها را تقسیم فرمایید

از وسایل نقلیه‌ی همگانی استعمال فرمائید. رابطه با ساکنان شهرها و روستاها در کشورهای متفاوت، علم شمارا در امر فرهنگ وتمدن‌های مختلف ارتقا می دهد و با هزینه‌ی کمتر تجربیات‌ی دست‌اولیه‌تری خواهید داشت. همینطور چنانچه میتوانید هزینه‌ی رفت‌وآمد را با دیگرافراد تقسیم فرمائید. به عنوان مثال افرادی را پیدا فرمایید که مقصدشان با شما یک کدام از میباشد و همه یک ماشین کرایه فرمایید.

۱۷. بدور از خیابان‌ها و جاذبه‌های توریسم طعام بخورید

خورد و طعام نقش مهمی در داشتن مسافرت ارزان داراست

کافی‌ میباشد یکی‌از دو خیابان دورتر گردید تا بها‌ها در منوی طعام به‌شدت معدود خواهد شد. همینطور عالی میباشد قید شام تناول کردن در رستوران‌ها را بزنید. در بیشتر رستوران‌ها ارزش غذاهای منوی شام خیلی بیشتر از ناهار میباشد. ناشتایی را عالی بخورید. همینطور می توانید مواد موردنیازتان را از بازار یا این که سوپرمارکت بخرید، طبیعت‌گردی فرمایید و غذایتان را خودتان بپزید. تا جایی‌که ممکن میباشد تهیه و تنظیم‌ی خوراک و پخت‌وپز را خودتان اعمال بدهید. از دکه‌ها و فروشگاه‌های خیابانی طعام بخرید زیرا ارزان‌خیس می باشند. ولی نخستین پرس‌وجو فرمایید و مشاهده کنید محلی‌ها از کجا طعام می خرند تا از چگونگی آن مطمئن گردید.

۱۸. کارت بانکی‌تان را یار و همدم خویش نبرید

مقدار معینی پول با خودتان داشته باشید و بیشتر از آن خرج نکنید. هنگام خرید زنخدان بزنید. زنخدان‌زدن در بیشتر کشورها عمل رایجی میباشد، ولی زیاده‌روی نکنید. سوغاتی، جامه و خوراکی را از به عبارتی مکانی بخرید که محلی‌ها می خرند؛ روزبازارها و بازارهای مناسبتی را از دست ندهید.

۱۹. پیرو وب و تماس تلفنی بدون پول باشید

از اپلیکیشن‌ها و نرم افزار‌هایی که قابلیت مکالمه‌ی بدون پول دارا‌هستند به کارگیری نمایید. یکی‌از تجهیزات مهمی که هنگام تعیین و رزرو محل اقامت می بایست در لحاظ بگیرید، دسترسی به وب بدون‌پول میباشد. در جای ‌هایی مانند کافه‌ها و کتابخانه‌ها به‌دنبال وای‌فای بدون پول باشید. در کافی‌نت‌ها معمولا سرعت وب به‌صورت روان‌خردکنی ذیل میباشد. پس در‌صورتی‌که مبنی بر مجال به کار گیری هزینه را پرداخت می کنید، برای‌تان گران آحاد می‌گردد. در صورتی‌که آیتم‌ای به‌جز کافی‌نت ندارید، تمامی‌ی نوشتنی‌ها و متن‌هایتان را از پیش فراهم فرمایید.

۲۰. آب‌روغن ماشین‌تان را ارزیابی فرمائید

در حالتی که به هجرت جاده‌ای و رانندگی با ماشین خودتان عشق و علاقه دارید، قبل از مهاجرت به ماشین‌تان برسید و مطمئن گردید هیچ عیب و ایرادی ندارد. هزینه‌های ناخواسته‌ی ماشین در زمان مهاجرت جدای از اینکه وقت‌تان را تلف می‌نماید، جیب‌تان را هم حسابی خالی می‌نماید. تهیه و تنظیم باد چرخ‌ها، سرعت رانندگی و نوع بنزین در مصرف سوخت و درنتیجه هزینه‌‌هایتان تأثیر می گذارند. هرچه بارتان بیشتر و ماشین هنگفت ‌خیس باشد، سوخت بیشتری مصرف می کنید. عالی میباشد بارتان را در صندوق و درون ماشین جا بدهید خیر روی سقف. در حالتی که میخواهید ماشین کرایه نمایید، ماشین کرایه ای‌های متعدد و ارزش‌ها را نظارت و شایسته ترین مورد را با کمترین بها گزینش نمائید.

۲۱. مسافرت داخلی بروید

سفر به طبع در معنای پروازهای زمانبر و سفرهای گران قیمت وجود ندارد. شایسته ترین منش برای بهبود عادت سفرکردن، گشتن حوزه‌‌های دیده نشده و جای ‌های نو در نواحی متعدد کشورتان و حتی شهر‌تان میباشد. به کوه و دشت بروید، به دیدن بازار یا این که کافه‌ی جدیدی بروید، موزه‌ها را مشاهده کنید، به گردش‌های یک‌روزه در شهرهای مجاورت بروید. به‌ویژه جمهوری اسلامی ایران که شگفتی‌های بخش اعظمی برای کشف‌کردن و تجارب‌کردن دارااست.

۲۲. گردش‌ها و تفریحات بدون‌پول را آزمون فرمائید

شغل های متعددی میباشد که میتوانید مجانی خرج کردن اجرا بدهید، ازجمله:

تماشای پایکوبی‌های خیابانی، رخدادهای فرهنگی یا این که کنسرت‌های بدون پول؛

تماشای غروب یا این که طلوع شگفت‌انگیز خورشید؛

پیاده‌روی یا این که دوچرخه‌سواری؛

بازی در پارک‌ها؛

شنا در دریا یا این که رودخانه‌ها؛

کوهپیمایی؛

بازارگردی.

به دل شهر بزنید و در سر وصدا‌ها غرق گردید. در کناره‌وکنار شهر چیزهای شگفت‌انگیزی را کشف خواهید کرد.

۲۳. بیمه هجرت را فراموش نکنید

هزینه‌های ناخواسته‌ی ناشی از واقعه یا این که بیماری در مسافرت را با خرید بیمه هجرت پوشش بدهید. مبلغی که برای خرید بیمه می پردازید در مقایسه با هزینه‌هایی که در شکل بروز واقعه یا این که بیماری متحمل خواهید شد، بسیار ناچیز میباشد.

فرمول های تخفیف دادن به مشتری که بیشترین بازدهی را دارد

برخی از مشتری‌ها حتی با دو هزار تومان کمتر پول دادن، شم می‌نمایند که کلاه سرشان نرفته میباشد و در واقع، شم چیره شدن در گفت‌و‌گو را پیدا می‌نمایند.

پس چه بخواهید، چه نخواهید، مشتری‌های شما اینگونه حسی را دارا هستند، ولی عکس العمل شما در طریق رفتارشان تاثیرگذار میباشد. بسیاری از کسب و کارها به انواع گوناگون به مشتری خود تخفیف می دهند تا بتوانند آن ها را جذب کنند. برای مثال دیجی کالا از کد تخفیف دیجی کالا برای ارسال رایگان استفاده می کند یا ممکن است از کد تخفیف 80 درصدی برای خریدهای 500 هزار تومنی استفاده کند. با انواع محتلف تخفیف سعی در جذب مخاطب خود دارند.

چه گونه به مشتری تخفیف بدهیم؟

فرض فرمایید جنسی را میخرید که یک میلیون تومان ارزش دارااست و از این یک میلیون تومان، بهره شما دویست تا سیصد هزار تومان میباشد. شما هم برای خودتان گزینش می کنید که حتی در صورتی‌که مشتری برای به دست آوردن تخفیف پافشاری نماید، در غایت می توانید تا صد هزار تومان به وی تخفیف بدهید.

آیا بایستی این صد هزار تومان را یک‌ جا از تمام مبلغ نادر کرد یا این که در یک‌سری نصیب به مشتری تخفیف بخشید؟

ما برای تخفیف دادن به مشتری چهار سبک متفاوت پیاده سازی کردیم.

این چهار سبک را اسم می بریم و آن گاه پژوهش میکنیم که کدام یک صحت دارد و کدام یک خطا.

استراتژی های تخفیف دادن در مصاحبه

فرمول اولیه: این میباشد که مقدار تمام تخفیف به‌شکل معادل تقسیم خواهد شد؛ یعنی در شرایطی که محصولی یک میلیون تومان ارزش داراست و قرار میباشد صد هزار تومان تخفیف داده گردد، این صد هزار تومان به چهار نصیب ۲۵ هزار تومانی تقسیم گردد.

درین نحوه، آغاز ۲۵ هزار تومان به مشتری تخفیف می‌دهید و در‌حالتی که گشوده هم پافشاری کرد، ۲۵ هزار تومان دیگر به وی تخفیف می‌دهید و برای خودتان انتخاب میکنید که می توانید چهار تخفیف ۲۵ هزار تومانی به وی بدهید.

فرمول دوم: هنگامی میباشد که تخفیف بزرگی را یک‌جا به مشتری بدهید و به‌عبارتی، آس‌تان را رو نمایید.

البته در شرایطی که مشتری گشوده هم تخفیف بخواهد، آس دیگری رو فرمائید.

برای مثال در سکو نخستین شصت هزار تومان به مشتری تخفیف بدهید و در‌صورتی‌که گشوده هم سماجت کرد، چهل هزار تومان دیگر از ارزش نادر فرمائید.

استراتژی های تخفیف دادن در رای زنی

یک جا تخفیف بدهیم یا این که تدریجی؟

فرمول سوم: یک‌جا تخفیف دادن میباشد؛ به عنوان مثال در شرایطی‌که محصولی صد هزار تومان مکان تخفیف دادن داشته باشد، تک تک مبلغ یک‌جا به مشتری تخفیف داده می شود.

فرمول چهارم: مبلغ تخفیف از زیاد به معدود تقسیم‌بندی میشود.

در این‌حالت آغاز پنجاه هزار تومان به مشتری تخفیف داده می شود.

در‌صورتی‌که مشتری سماجت نماید، ۲۵ هزار تومان دیگر تخفیف داده می‌گردد و درصورتی که گشوده هم سماجت نماید، پانزده هزار تومان و در مرحله آینده ده هزار تومان تخفیف داده میگردد.

مشتری تخفیف میخواهد و ما بایستی بتوانیم ذهن مشتری را بخوانیم تا به شایسته ترین طرز ممکن به وی تخفیف بدهیم، بدین ترتیب اولی پرسش این میباشد که چرا مشتری تخفیف میخواهد؟

مشتری با تصاحب کردن تخفیف حس می‌نماید که در‌این معامله کلاه سرش نرفته و تا جایی که می‌توانسته ارزش زیر‌تری پرداخته میباشد.

با کدام یک از چهار طریق تخفیف دادن، مشتری به غرض خویش در تخفیف دریافت کردن می رسد؟

مدیر انتظارات مشتری

در حالتی‌که به نحوه اولیه تخفیف بدهید؛ یعنی مبلغ تخفیف را به قسمت‌های متساوی تقسیم نمائید، مشتری با خودش میگوید: در صورتی‌که گشوده هم سماجت می کردم، می‌توانستم ۲۵ هزار تومان دیگر هم تخفیف بگیرم.

براین اساس در‌این شیوه، مشتری نمی‌فهمد که تا کجا می‌اقتدار تخفیف گرفت.

در واقع شما با این فعالیت، از مشتری میخواهید برای به دست آوردن تخفیف بیشتر سعی نماید، فارغ از اینکه سقف تخفیف را معین فرمائید.

براین اساس هر پولی که به مشتری تخفیف بدهید، وی گشوده هم با خودش می گوید: ای کاش بیشتر کارایی میکردم، شاید به بها تحت‌تری هم می‌اعطا کرد.

در موقعیت دوم که مبلغ تخفیف را به دو نصیب شصت هزار تومانی و چهل هزار تومانی تقسیم میکنید، مشتری با خودش می گوید: شاید در شرایطی‌که بیشتر عملکرد میکردم، گشوده هم می‌توانستم تخفیف بگیرم، زیرا این فرد در توشه دوم یک‌رتبه چهل هزار تومان نادر کرد؛ به این ترتیب گشوده هم قابلیت و امکان تخفیف بیشتر وجود داشت.

شایسته ترین شیوه تخفیف دادن

در وضعیت سوم که یک‌جا صد هزار تومان تخفیف می‌دهید و دیگر کوتاه نمی‌آیید، مشتری‌هایی که اهل تخفیف تصاحب کردن باشند، غمگین می گردند.

به این ترتیب با دیالوگ‌هایی مثل «اینجانب هم بازاری هستم و از بها‌ها خبر دارم، کمتر از این هم جا داراست و غیره» روبه‌رو میشوید.

در اینگونه حالتی، مشتری ایراد را در شما می‌بیند و حتی درصورتی که از شما خرید نماید، دیگر به سراغتان نمی‌‌آید؛ زیرا اعتقاد دارد شما انعطاف‌پذیر نیستید و بیشتراز حد قاطعانه و سرسخت عکس العمل می کنید.

طرز چهارم که بها را تدریجی ذیل می آوریم، شایسته ترین طریق برای تخفیف میباشد؛ زیرا هنگامی از پنجاه هزار تومان به ده هزار تومان می‌رسیم، در‌صورتی‌که مشتری گشوده هم تخفیف بخواهد، این توشه خودش شرمنده میشود.

بلیط هواپیما را لحظه آخر، ارزان تر از همیشه بخرید

شاید شما هم جزو آن تیم از عده ای باشید که شیدا مهاجرت به نقاط گوناگون درون و بیرون مملکت می‌باشند. عاشقان مسافرت برای مهاجرت رفتن، گزینش‌های حمل و نقل متعددی دارا هستند. شما می توانید با ماشین فردی، قطار یا این که هواپیما به مقصد موردنظرتان بروید و از مهاجرت خویش لذت ببرید؛ البته برخی از ما فکر‌میکنیم که بلیط هواپیما خیلی گران میباشد و تلاش میکنیم سمت آن نرویم. بایستی بگوییم که راه و روش‌هایی برای خرید بلیط هواپیما ارزان وجود دارااست که می توانید با تنظیم این بلیت‌ها، به ارزان‌ترین طریق ممکن به سفر بروید.

بلیط هواپیما لحظه پایانی، فرصتی میباشد که کمپانی‌های مسافربری و فروش بلیت در مشت مسافرین خویش قرار میدهند تا با قیمتی ارزان بتوانند سوار هواپیما بشوند. در‌این مقاله می خواهیم همگی آن چیزی را که می بایست در خصوص بلیط هواپیما ارزان و لحظه نهایی بدانید، در اختیارتان در اختیار بگذاریم. پس ما هم پا باشید تا شما هم بتوانید بلیتی ارزان بها بخرید. در صدر میخواهیم برایتان توضیح دهیم که بلیت لحظه پایانی چیست:

بلیط لحظه پایانی و ارزان چیست؟

شاید شما هم چشم باشید که ماشین کرایه ای‌های مسافرتی، در طول‌های خاصی، بلیت هواپیما لحظه نهایی میفروشند. همان دیگر صندلی‌های یک پرواز را چارتر می‌نمایند؛ ولی چارتر کردن صندلی یک پرواز یعنی چه؟ موردنیاز میباشد تا با زبانی بی آلایش برایتان توضیح دهیم:

ماشین کرایه ای‌های مسافرتی، صندلی‌های یک پرواز را از کمپانی‌های هواپیمایی پیش خرید می‌نمایند. بعد با ارزش دلخواه خودشان، بلیت‌ این صندلی‌ها را می فروشند. اکنون فکر کنید به‌تدریج مجال پرواز فرا میرسد و بلیط‌های متعددی روی دست ماشین کرایه ای‌های مسافرتی مانده میباشد! در همین فرصت میباشد که ماشین کرایه ای‌ها مبادرت به چارتر کردن بلیت‌های پرواز می‌نمایند. در واقع، یعنی بلیط‌های باقی‌مانده را با تخفیف‌های ۱۰ تا ۵۰ درصدی به فروش می رسانند. در شرایطی که این صندلی‌ها خالی بمانند، ماشین کرایه ای‌های مسافرتی متحمل خسارت سنگینی می شوند. پس با ارائه تخفیف، از ضرر و زیان خویش پرهیز می‌نمایند. این یک معامله موفقیت-موفقیت می‌گردد. هم ماشین کرایه ای‌ها بلیت‌های خویش را می فروشند و هم مسافرین با ارزش قابل قبولی بلیط هواپیما را خریده‌اند.

آیا بها بلیط هواپیما لحظه نهایی مدام یکسان میباشد؟

در جواب می بایست بگوییم که بها بلیط هواپیما، دائماً در هم اکنون تغییر‌و تحول میباشد؛ فرقی هم ندارد که بلیط سیستمی باشد یا این که لحظه پایانی. در واقع، ضابطه عرضه و تقاضا در‌این حوزه هم درستی می‌نماید. در‌حالتی که تعداد صندلی‌های هواپیما کمتر از واحد سنجش تقاضا یا این که تعداد مشتریان باشد، نرخ بلیط هواپیما بیشتر خواهد بود؛ عکس این گزینه هم حادثه میفتد.

چرا پرواز لحظه پایانی ارزان میباشد و چه تفاوتی با بلیط‌های معمولی داراست؟

همان گونه که در نصیب پیشین توضیح دادیم، بلیط هواپیما ارزان و لحظه نهایی برای مسافرینی که درپی هزینه کمتر در مهاجرت میباشند، بسیار مطلوب میباشد؛ البته این که تصور کنید زیرا آن را ارزان‌خیس میفروشند، پس به‌درد نمی خورد، تماماً تصور اشتباهی میباشد.

این بلیت‌ها به دو برهان ارزان می باشند؛ یا این که مجال خیلی پاره ای تا پرواز ما‌نده یا این که صندلی‌های متعددی خالی باقی مانده‌اند. به همین ادله تاکسی مسافرتی برای پرهیز از زیان خویش، بلیط‌ها را با قیمتی ارزان می فروشد. این بلیط‌ها هیچ تفاوت دیگری با بلیط‌های معمولی ندارد.

مختصات اساسی بلیط هواپیما ارزان و لحظه نهایی که می بایست بدانید!

درحال حاضر که می دانیم بلیت لحظه نهایی چیست و ابداً چرا ارزان میباشد، بیایید یه خرده بیشتر با آن آشنا شویم و مختصات آن را بشناسیم:

بلیط لحظه نهایی تفاوتی با بلیط‌های معمولی ندارد و تنها و تنها ارزان‌خیس از آنها میباشد. هیچ تفاوتی در صندلی پرواز بلیط لحظه پایانی با نوع معمولی آن نیست.

از آنجایی که‌این نوع بلیط‌ها یا این که فروش نرفته‌اند یا این که بلیط‌هایی می باشند که بقیه مسافرین لغو کرده‌اند، قابلیت و امکان استرداد آنها نیست. در قوانینی هم که تاکسی‌های مسافرتی، قابلیت استراداد بلیط را مهیا کرده باشند، جریمه آن شایان توجه خواهد بود. پس به هیچ وجهً به‌صرفه وجود ندارد که بخواهید این بلیط‌ها را مسترد نمایید.

در صورتی‌که میخواهید بلیط لحظه پایانی بخرید، نباید به پندار نرم‌افزار‌ریزی مسافرت از یک‌سری ماه پیشین باشید. این بلیط‌ها معمولاً یک‌سری ساعت یا این که یکی از دو روز باقی مانده به پرواز فروخته میگردند.

در صورتی‌که از پرواز جا بمانید، هیچ مبلغی به شما پس داده نمی شود.

بها بلیط چارتر برای بزرگسالان و خردسال ها فرق ندارد. در واقع، نرخ این بلیط‌ها صرفا برای نوزادان فرق می‌نماید و به دو نرخ تحت ۲ سال و ۲ سال به بالا تقسیم میگردند.

برای خرید بلیط هواپیما ارزان و لحظه پایانی، درنگ مسافرت در تعطیلات قانونی را از راز خارج نمائید. درین مناسبت‌ها تقاضا برای خرید بلیط، بالا رفته و گاهی حتی بلیط‌های چارتری هم لاکچری می گردند.

هجرت در فصل‌هایی که تعداد مهاجرت در آن ها کمتر میباشد میتواند برایتان مقرون‌به‌صرفه باشد. در برخی فصل‌ها مانند فصل زمستان، به جهت سرد بودن هوا، معمولاً هجرت خیلی کمتر می‌گردد و ارزش بلیط‌ها ذیل میاید.

در بلیط‌های چارتری نمی‌توانید به هجرت خانوادگی تصور کنید. هنگام تنظیم بلیط چارتری نمی‌توانید شماره صندلی را گزینش فرمایید و در حالتی‌که یکسری نفر باشید، ‌بدون‌شک صندلی‌های کنار هم به شما نمی رسد. از طرفی هم ممکن میباشد شما ۳ نفر باشید و تنها ۲ بلیط ما‌نده باشد!

تغییر تحول اسم در بلیط هواپیما لحظه نهایی و چارتر، به وسیله خویش مسافر و با همیاری تأمین کننده جاری ساختن می‌گردد. همینطور همگی زیان‌های مرتبط بر عهده مسافر خواهد بود.

انتقال بلیط هواپیما لحظه پایانی و چارتر، فقط با سهمیه بلیط ماشین کرایه ای مسافرتی چارتر کننده نخستین قابلیت پذیر میباشد. همینطور پرداخت ضرر و زیان احتمالی بر عهده مسافر خواهد بود.

آیا بلیط لحظه پایانی برای تمامی مسیرها وجود دارااست؟

بلیط لحظه نهایی، بیشتر برای مسیرهای جان دار میباشد که مسیرهای پرطرفدار داخلی و فرنگی به شمار میایند. برای مثال مشهد، کیش، قشم و استانبول جزو لبریز ترددترین مسیرهای پروازی کشور ایران می‌باشند. به این ترتیب، مدام می‌اقتدار برای این مسیرهای پروازی، بلیط ارزان و لحظه نهایی پیدا کرد.

از کجا می توانیم بلیط هواپیما ارزان و لحظه پایانی بخریم؟

هم اکنون که با مختصات و مقررات خرید بلیط لحظه نهایی آشنا شدیم، وقت آن رسیده میباشد که بدانیم از کجا می‌قدرت این نوع بلیط‌ها را خرید. کمپانی‌ها و وبسایت‌های اکثری در حوزه فروش بلیط عمل می‌نمایند؛ البته درین نصیب میخواهیم ۵ ماشین کرایه ای مسافرتی با همت بهتر در مورد فروش بلیط‌های ارزان و چارتری را به شما معرفی کنیم: علی پدر، قاصدک ۲۴، فلای تودی، اسنپ تریپ و فلایتیو.

از روش این ۵ کمپانی مسافرتی می توانید به طور آنلاین، بلیط لحظه نهایی بخرید. برای دستیابی داده ها بیشتر راجع‌به این اینترنت‌تارنما‌ها، می توانید نوشته‌ی علمی ارزانترین وب سایت‌های بلیط هواپیما را تحقیق فرمایید.

کلام نهایی

در‌این مقاله عملکرد داشتیم با معرفی بلیط لحظه نهایی و تاکسی‌های مسافرتی که‌این نوع بلیط‌ها را می فروشند، شما‌را در اپ‌ریزی سفری ارزان بها و شل ملازمت کنیم. امید‌واریم این مقاله برایتان موثر بوده باشد و بتوانید از داده ها ارائه‌گردیده به کارگیری فرمائید. کمپانی‌های مسافرتی معرفی گردیده درین نوشته‌علمی، صرفا یک‌سری کمپانی رفیعتر بودند و تاکسی‌های مسافربری بیشتری وجود دارا‌هستند که با کاوش در گوگل می توانید آنها‌را پیدا نمائید. در غایت تعیین با شما میباشد. پس شایسته ترین را تعیین فرمایید.

بهترین مکان برای سفر در تابستان کجاست؟

به ندرت هوا رو به گرمی نهاده و خیلی وقت میباشد از تعطیلات نوروی به دور گردیده ایم. گرمای فصل‌تابستان از رویکرد رسیده و مارا هجرت در مملکت ترغیب می نماید تا هم اکنون و هوایی عوض کنیم و هم از گرمای شهر و ناحیه مان بدور گردیده، به دل جاده ها بزنیم. ولی همین سال برای تعطیلات تابستانی کجا برویم؟ به حیث شما شایسته ترین جای برای مهاجرت داخلی در فصل تابستان کدام شهر کشور ایران میباشد؟ در‌این نوشته ی علمی جامع جاهای جالب متعددی را به شما معرفی می کنیم که هجرت به آنان در فصل تابستان قادر است گزینش خیر و خوبی باشد. برهان اینکه جای های متعددی به شما معرفی می‌کنیم، تنوع ذوق های گوناگون میباشد. پس در صورتی‌که فراهم اید به سراغ اصل مقاله برویم.


در فصل‌تابستان به کجای جمهوری اسلامی ایران هجرت کنیم؟

در حالتی‌که سال جاری هم به متد سال های پیش قصد دارید به استان های شمالی هجرت فرمایید و تعطیلات تابستانه تان را در شهرهای شمالی و مجاورت دریا بگذرانید، دست نگهدارید! به دنبال با ما یاروهمدم باشید تا هدف های جذابتری را برای مسافرت در فصل‌تابستان به شما معرفی کنیم که شاید تابحال به آنان پندار نکرده اید.


میهن چهار فصلمان دارنده هدف های توریسم بسیار جذابی میباشد که خیلی هامان از آن ها غافل ایم و یا این که شاید خیلی ظریف پژوهش شان نکرده ایم. برای مسافرت در فصل‌تابستان بیشترمان ترجیح میدهیم به شهرهایی مسافرت کنیم که خنک خیس اند و از گرمای تیر و مرداد یه خرده خلاص شویم. ولی به لحاظ شما شایسته ترین شهرهای کشور‌ایران برای مسافرت در فصل تابستان کجا میباشند؟


شایسته ترین جای برای هجرت در فصل‌تابستان در جمهوری اسلامی ایران

کوهرنگ، فردوس سپید کشور‌ایران

کوهرنگ یک حوزه‌ قشنگ و به یادماندنی در چهارمحال و بختیاری میباشد که هم آب معدنی‌اش معروفی دارااست و هم دشت لاله‌های واژگونش در فصل بهار حسابی هوش از رمز انسان می‌برد. البته نیکی این ناحیه آن میباشد که زیبای ها آن در هر فصلی فرق داراست. در شرایطی‌که طهران می باشید و دارید به کوهرنگ فکر‌می‌کنید‌، می بایست بدانید دربین شما و این حیطه، هفت ساعت شیوه میباشد. ولی کوهرنگ با شهرهای فضا مانند شهرکرد، ۹۱ کیلومتر مسافت دارااست، یعنی چیزی حدود یک ساعت و نیم. دلی اینکه این حوزه‌ را فردوس سپید کشور‌ایران میدانند، به‌این خیال و خاطر میباشد که ۱۰ درصد تمام آب‌های جمهوری اسلامی ایران از این حیطه هواخواهی میشود و مستقل از آن در فصل زمستان ها مدام با برف سپید پوش میباشد.

با کد تخفیف فلای تودی بلیط سفر خود به این مناطق را ارزان تر خریدای کنید.

جاهای جالب کوهرنگ که نفستان را سد می آورد

همانگونه که گفتیم، کوهرنگ در هر فصلی جاذبه های طبیعی منحصربه‌فرد به خویش را دارااست. در شرایطی‌که فصل بهار به کوهرنگ مهاجرت فرمایید، دشت شقایق‌های واژگون را میبینید، یک کدام از بخش ها پرگل کشور ایران. این دشت تعالی ترکیبی‌ست از سبزه و سرخی شقایق‌ها. اردیبهشت ماه که بشود، تا ۵۰ هزار توریست در روز به دشت شقایق میایند. محلی‌ها به آن گل بگریو یا این که گریان می گویند؛ شاید زیرا سرش را مثل گل‌های اندوهگین ذیل انداخته. چنانچه دلتان راضی می‌گردد، نچینیدشان تا پیازشان برای سال‌های آن‌گاه در خاک بماند. به مکان چیدن لاله‌ها باهاشان عکس بگیرید تا کلیه بتوانند از شگفتی های این حیطه شگفت انگیز سهمی داشته باشند.


فیروز کوه طهران، شایسته ترین جای مهاجرت به طهران در فصل‌تابستان

مطلقا شما هم اسم فیروز کوه را شنیده اید، حتی در‌حالتی که به آن مهاجرت نکرده باشید. فیروز کوه از آنجا آوازه داراست که مدام در زمستان و فصل‌پاییز بارش برف و باران سنگینی داراست و اکثر زمان ها هم دارنده محدودیت سفری میباشد. پس بدون‌شک میتواند یک مقصد سفری تابستانی بسیار خنک و خوش آب و هوا باشد.


شایسته ترین مجال هجرت به فیروز کوه در فصل تابستان میباشد که هوا بسیار بهتر و خنک و مطبوع میشود. شهرستان فیروز کوه در مسیر جاده طهران به قائم قراردارد و دارنده جاذبه های طبیعی بسیار متعددی برای سفری تابستانه میباشد. فیروز کوه خلال طبیعت بسیار زیبایی که داراست یک سری اثرها تاریخی بسیار خوشگل را نیز در خویش مخفی میباشد که هرکسی دست‌کم می بایست یکبار از آن ها دیدن نماید.


دیدنیهای فیروزکوه

از جمله خواهیم توانست به کاروانسراها، قلعه های سابق، قبرستان سابق و امامزاده های متفاوت این شهر اشاره کنیم. پس این توشه که قصد خرید بلیط هواپیما طهران گرگان را داشتید، مقداری دست نگاه داشته و مقصد سفرتان را مجاورت خیس تعیین فرمایید. فیروز کوه متعدد ترین مقصد شما خواهد بود.

آلاشت فردوس گمشده مازندران+جاهای جالب آلاشت

یکی از دیگر از شایسته ترین مناطقی که برای مسافرت داخلی در فصل‌تابستان می بایست مد حیث داشته باشید، روستای آلاشت مازندران میباشد. روستای آلاشت مازندران را می بایست بهشتی گمشده در شمال کشور ایران بدانیم که جاذبه های بسیار متعددی دارااست. آلاشت در مسافت ۴ ساعتی طهران جای‌دارد و شایسته ترین جای برای سفری خنک و مالامال جاذبه در فصل‌تابستان میباشد.

شاید برایتان جذاب باشد در شرایطی که بدانید که آلاشت محل تولد رضا پهلوی میباشد و می بایست آن را یک کدام از جالب ترین روستاهای شمالی سرزمین معرفی کنیم. آلاشت طبیعتی بسیار دیده نشده، مناظری تعجب آور، بناهای تاریخی و اماکن مذهبی بی شماری دارااست. حتی جذاب میباشد بدانید که درین روستای با صفا یک رصدخانه نیز وجود داراست که میتواند بساط سفرتان را حسابی تکمیل نماید.

آلاشت فردوس گمشده جمهوری اسلامی ایران

آلاشت بخش ها جالب بسیار متعددی دارااست می‌تواند یکی‌از شایسته ترین تعیین های شما برای هجرت در فصل تابستان باشد. در مسافرت به آلاشت مسافت بسیار قربت به سوادکوه دارید و در واقعیت با یک تیر دو آرم خواهید زد! در حالتی‌که به آلاشت مهاجرت کردید مطلقا از روستای خوش آب و هوای چرات هم دیدن فرمائید. در شکل گرایش توصیه می‌کنیم نگاهی هم به شایسته ترین روستاهای شمال بیاندازید.

فصل تابستان مهاجرت کجا بریم؟ پاسخ بی آلایش میباشد، کردستان!

شاید خوب بود کردستان را تحت عنوان اولی مقصد هجرت داخلی در فصل تابستان معرفی می کردیم. کردستان یکی مناطقی میباشد که ضمن داشتن آب و هوایی بسیار خوب برای هجرت در فصل تابستان، دارنده بخش ها جذاب بسیار متعددی هم می‌باشد. در هر فصلی از سال که به کردستان هجرت نمایید جاذبه های بیشماری پیش روی شماست، ولی از آن‌جا که کردستان آب و هوای سردی دارااست، شایسته ترین فرصت هجرت به آن فصل‌تابستان میباشد.

یکی شایسته ترین جای هایی که در هجرت تابستانه به کردستان بایستی از آن دیدن فرمائید دریاچه زریوار میباشد. دریاچه زریوار که دریاچه ای آب شیرین میباشد، دارنده چشمه هایی جوشان از کف بوده و کمی از آب آن هم با بارش باران حمایت می‌شود. در‌حالتی که قصد دارید مهاجرت تابستانی امسالتان مختلف خیس از سال های دیگر باشد، سفارش می‌کنیم به طبع این سال مسافرت به کردستان را مد لحاظ قرار دهید.

کردستان، شایسته ترین مقصد سفری در فصل تابستان

از جاذبه های جالب کردستان که در مهاجرت در انتظار شماست و میتواند سفرتان را بسیار خاطره انگیز نماید بایستی به جاذبه های جالب ای مانند عمارت تاریخی آصف، عمارت مشیردیوان و خزینه خان، چشمه آب معدنی باباگرگر، کوه آبیدر، دشت بیلو و ناحیه تفریحی قمچیان اشاره کنیم.

جاهای جالب لرستان، شایسته ترین مقصد مسافرت تابستانه!

استان لرستان با مدرمان غیور، فرهنگ و تمدن زیبای لری، رقص و آواز های بشاش و ولی بناهای معروفی مانند قلعه فلک الافلاک آوازه دارااست. لرستان یک کدام از شهرهایی میباشد که برای فصل‌تابستان میتواند مقصد بسیار خوشگل و هیجان انگیزی باشد. لرستان را می بایست گنجینه ای از اثر ها طبیعی و تاریخی بدانیم که حالا هر توریسم را عالی می نماید و به طبع نگاهتان را خیره خواهد کرد.

مهم‌ترین جاذبه جذاب استان لرستان قلعه فلک الاافلاک و طبیعت زیبایش میباشد. ولی از سایر بخشها جذاب لرستان می بایست به گرداب سنگی، پل شکسته، آبشار جنگل، دریاچه کیو، حوزه‌ زیبای مخمل کوه و دره شیرز اشاره کنیم.

شایسته ترین جاهای کشور ایران برای هجرت در فصل تابستان

هجرت و توریسم در کهکیلویه و بویراحمد، محل تولد لرهای غیور کشور‌ایران

یکی از دیگر از مناطقی که می بایست برای مسافرت در فصل‌تابستان مد لحاظ داشته باشید، کهکیلویه و بویر احمد میباشد. این شهر زیبای کشور ایران مهد آبشار های بسیار متعددی میباشد و طبیعی بسیار فرح نصیب دارااست. هرساله گردشگران اکثری برای دیدار از طبیعت دیده نشده کهکیلویه و بویراحمد به‌این ناحیه مسافرت می نمایند.

ولی شایسته ترین فرصت برای مهاجرت به‌این حیطه تابستان میباشد. در مدت تیر تا شهریور ماه دیگر آب و هوای این شهر خوشگل خیر خیلی سرد و خیر گرمای آن چنانی دارااست. بعضا از مهم‌ترین اثرها طبیعی و تاریخی کهکیلویه و بویراحمد عبارتند از آبشار یاسوج، آبشار بهرام بیگی، آبشار ثروت بنار، آبشار قشنگ کمردوغ، شهر تاریخی بلاد شاپور و نقش پر رنگ تنگ سروک می باشند.

مسافرت تابستانی به چهارمحال و بختیاری

نوبتی هم که باشد می بایست به تدریج به چهارمحال وبختیاری می رسیدیم. آب و هوای عالی چهارمحال و بختیاری میان تک تک عموم کشور‌ایران گویش زد خاص و عام میباشد و جاذبه هایی بسیار قشنگ و جالب داراست. این استان سرشار از آبشارها، چشمه ها، غارها و پارک های فوق العاده زیبای طبیعی میباشد.

برخی از مهم‌ترین اثرها تاریخی، طبیعی و جالب چهارمحال و بختیاری برای مهاجرت در فصل‌تابستان به گستردن ذیل اند:

قلعه دزک،

کتیبه‌‌ های سنگی صورت

مسجد جامع هرچکان

آبشار آتشگاه

آبشار تونل کوهرنگ

آبشار دره عشق و علاقه

غار سراب

پیر غار

غار منج

غار خراجی

هجرت به اردبیل در فصل تابستان، جالب های سرعین و یک عالم شگفتی

اردبیل را می بایست یک کدام از شایسته ترین آیتم ها برای هجرت در فصل تابستان معرفی کنیم. دیدار از جاذبه های اردبیل حتی‌د‌ر فصل‌زمستان هم دوستداران بخش اعظمی داراست، البته هرکسی بضاعت تحمل سوز و سرما و برف فراوان اردبیل را ندارد. پس شایسته ترین مجال برای مهاجرت به اردبیل به عبارتی فصل‌تابستان و ماه های خرداد ماه تا شهریور میباشد.

معروفترین جاذبه جالب شهر اردبیل سرعین و عسل های معروفش میباشد. در شرایطی که قصد سفری تابستانی برای فراروگریز از گرما را دارید، اردبیل شایسته ترین مقصد سفری شما در فصل‌تابستان محسوب میشود. از جاذبه های دیدین اربیل بایستی به طبیعت فوق العاده، اثر ها و بناهای تاریخی، دریاچه نئو و چشمه های آبگرم معروفش اشاره کنیم.

توریسم اردبیل، مهاجرت تابستانی به اردبیل

چشمه کوه گل دنا، بکرترین ناحیه توریسم در فصل‌تابستان!

در صورتی‌که دلداده طبیعت و مناظر دیده نشده و جذاب می‌باشید و می‌خواهید هم سفری ارزان و کوتاه داشته باشید، و هم از گرمای تابستانی فراروگریز نمایید، شایسته ترین مقصد شما کوه گل دناست و به عهد و پیمان پر اسم و رسم با یک تیر دو نماد زده اید! کوه گل دنا یک کدام از بکرترین منطق توریسم کشور ایران از حیث گیاهی و جانوری بوده و جاذبه های جالب بسیار متعددی دارااست.

در مهاجرت به کوه گل دنا که در اطراف های شهر سی مشقت بار جای‌دارد، در صورتی‌که خوش شانس باشید به طبع انواع جانوری خاصی مانند خرس قهوه ای، گرگ، بز کوهی، کبک دری، اشکال چکاوک و کلاغ نوک سرخ را خواهید رویت کرد.

چشمه کوه گل دنا، بکرترین حیطه توریسم در فصل تابستان!

جاهای جالب گرگان، زیباترین مقصد توریسم تابستانه

یک کدام از دیگر از هدف های سفری گویش زد و دارای اسم و رسم در مرزوبوم، روستای زیبای دنیا نما در گرگان میباشد. روستای هان نما جاذبه های جذاب بسیار متعددی دارااست و یکی مقاصدی میباشد که خیر فقط برای فصل‌تابستان، که در ابتدا شایسته ترین هدف های مهاجرت داخلی در فصل‌پاییز نیز جای دارد.

روستای عالم نما از زیباترین روستاهای شمال میباشد و ارتفعات و دیده اندازهای طبیعی آن در فصل تابستان چشم انداز ای بسیار تعجب آور را برای مسافران به وجود می‌آورد. روستای دنیا نما در ارتفاعی ۳۰۸۶ متری از سطح دریا قراردارد و انگیزه نامگذاری اش هم همین میباشد. به‌این مضمون‌ که با گام زدن در آن گویی بر فراز عالم ایستاده اید و یا این که در پشت بام گلستان گام می زنید!

روستای عالم نما در گرگان

درین نوشته‌ی‌علمی همت کردیم شایسته ترین هدف های مهاجرت داخلی در فصل‌تابستان را به شما معرفی کنیم. ولی همان طور که انتظار دارید شهرهای جذاب کشور‌ایران برای سفری تابستانی صرفا محصور به‌این مورد ها وجود ندارد و فقط تنی چند از آن ها را به شما معرفی کرده ایم.

به جای پوکو ایکس 3 چه گوشی بخریم؟

پوکو ایکس ۳ پرو از اولِ عرضه به بازار آیتم دقت یوزرها متعدد قرار گرفت؛ به دلیل آن که خصوصیات بسیار خیر را با ارزش متناسب ارائه میکرد و به نوعی بها خرید بسیار بالایی داشت. این تلفن همراه hardware بالاتر از بها و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی را در مشت یوزرها قرار می‌اعطا کرد و قیمتی بسیار مطلوب داشت.


این موبایل هنوز هم دوستداشتنی میباشد البته به جهت سپری شد مجال از عرضه این جنس عالی میباشد به سراغ جایگزین‌های این موبایل بروید. به‌دنبال این مقاله به موبایل های هم مقام poco x3 pro که اینک میتوانید آن‌ها‌را خریداری فرمایید می پردازیم و در زمینه‌ی هر موبایل ذکر میکنیم که چه برتری‌ها و اما چه ضعف‌هایی در مقایسه با پوکو ایکس 3 پرو دارااست و کدام موبایل از پوکو ایکس تری خوب میباشد.


پوکو ایکس ۴ پرو

برتری پوکو ایکس 4 پرو 5G به پوکو ایکس 3 پرو:

ارگونومی خوب

پنل شیشه‌ای پشتی

پنل امولد با لبه‌های کمتر

نور بیشتر نمایشگر

نرخ لمس ۳۶۰ هرتز در مقایسه با ۲۴۰ حریف

هواخواهی از 5G

دوربین اساسی عالی

سرعت شارژ بیشتر

برتری پوکو ایکس 3 پرو به پوکو ایکس 4 پرو 5G:

گوریلاگلس ۶ برای حفظ از نمایشگر

توان دشوار افزاری عالی



نسل آینده پوکو ایکس ۳ پرو نیز بالاخره از راه و روش رسید و حال بیشتر از این که نسل تازه ایکس ۳ پرو باشد خویش را به محرمانه ردمی نوت ۱۱ پرو مجاورت نموده است و همت کرده در قسمت‌های گوناگون متعادل‌خیس فعالیت نماید و به مکان یک hardware توانا و دوربین و نمایشگر بی آلایش تمامی قسمت‌ها را به موقعیت عالی برساند.


پوکو ایکس 4 پرو از لحاظ ظاهری به خصوصی M پوکو مجاورت گردیده و هم اکنون از کادر دوربین مستطیلی و به رنگ مشکی استعمال می‌نماید. فریم پشتی این تلفن همراه از متاع پلاستیک میباشد و کادر آن از متاع آلومینیوم و ضخامت 8.1 میلی متری و وزن 205 گرمی از سایر خصوصیات آن در نصیب پباده سازی میباشند. این موبایل نیز از سند IP53 دفاع می‌نماید و برای حفظ از نمایشگر آن از گوریلاگلس 5 مستعمل میباشد. این پباده سازی دیدنی‌خیس از پوکو ایکس 3 پرو بوده و ارگونومی این متاع نیز عالی از نسل گذشته میباشد.


پوکو ایکس 3 پرو نمایشگر IPS با نرخ مرمت 120 هرتزی داشت و در‌این نسل شاهد توسعه و گسترش بسیار خیر هستیم و اکنون نمایشگر امولد 6.67 اینچی با رزولوشن FHD+ و نرخ تجدید بنا 120 هرتزی عرض‌اندام می‌نماید. این پنل توانسته حدود 86 درصد از نمای روبرویی را به خویش تخصیص دهد و لبه‌ها را باریک‌خیس از گذشته نماید. فروغ این پنل 750 نیت میباشد تا نمایشگر این تلفن همراه آحاد و کمال مانند ردمی نوت 11 پرو 5G بدانیم.


در قسمت طاقت فرسا افزاری نیز دقیقا شاهد تراشه‌ای شبیه با ردمی نوت 11 پرو فایوجی یعنی اسنپدراگون 695 5G هستیم. پوکو ایکس 4 پرو به صورت حتم به نسبت نسل قبلی ضعیف‌خیس گردیده اما در قسمت نمایشگر و دوربین شاهد توسعه و گسترش‌های چشمگیری هستیم که‌این زمینه را پوشش میدهد. به علاوه این تلفن همراه هم اکنون از کانال فایوجی نیز امان می‌نماید و اقتدار مشقت بار افزاری آن در حدی می باشد که بتوانید به خیر از پس شغل های گوناگون بربیاید. این hardware را 64، 128 یا این که 256 گیگابایت یاد داخلی و 6 یا این که 8 گیگابایت خاطر حافظه موقت کامل شدن می‌نماید.


نصیب دوربین به صورت حتم یکی‌از نقاط ضعف پوکو ایکس ۳ پرو بود البته اکنون سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی دوربین اساسی بازی را به عایدی پوکو ایکس ۴ پرو تغییر‌و تحول داده میباشد. در کنار این دوربین مهم دوربین فوق عریض با سنسور ۸ و دوربین ماکرو با سنسور ۲ مگاپیکسلی چشم میشود و دوربین سلفی نیز سنسوری ۱۶ مگاپیکسلی دارااست.


پوکو ایکس 4 پرو از یک باتری با گنجایش 5000 میلی آمپر ساعتی به کارگیری می‌نماید و شارژ سریع 67 واتی نیز برای این باتری در حیث گرفته شد‌ه‌است. عملا خواهیم توانست بگوییم پوکو ایکس 4 پرو به عبارتی ردمی نوت 11 پرو 5G با ظاهری متعدد میباشد و این سیاست کمپانی شیائومی و پوکو که زیرمجموعه این مارک میباشد مقداری تعجب آور به لحاظ می رسد. از سایر خصوصیات مهم این تلفن همراه می‌قدرت به حسگر تاثیر انگشت یک پارچه با دکمه پاور، اسپیکرهای استریو، حمایت از کارت خاطر جانبی و MIUI 13 بر اساس اندروید 11 اشاره نمود.

شما می‌توانید با استفاده از کد تخفیف تکنولایف این گوشی را با قیمت مناسب تری خریداری کنید