23 نکته برای اینکه بتوانید به ارزان ترین حالت ممکن سفر کنید

رقابت روزافزون کمپانی‌های هواپیمایی و رویش پیوسته‌ی هتل‌ها و جای ‌های اقامتی سبب کاهش هزینه‌های مسافرت گردیده‌است البته با وجود هزینه‌های متفاوت معاش هنوز مسافرت کردن برای اشخاص اکثری گرفتاری‌ی بزرگی میباشد شما می توانید برای کمتر کردن هزینه سفر خود از کد تخفیف فلای تودی استفاده کنید. اینکه چطور هجرت ارزانی داشته باشیم، پرسشی دیدنی و جواب آن دیدنی‌خیس میباشد. خوش‌بختانه طرق متعددی برای صرفه‌جویی در هزینه‌های هجرت وجود دارااست. درین مقاله شمارا با این شیوه‌ها آشنا می کنیم.

شاید تصور کنید گردشگرهای حرفه ای با آن عکس‌ها و ویدیوهای شگفت‌انگیز در برگه‌ی اینستاگرام‌شان، گنج متعددی دارا هستند که توانسته‌اند به کلیه‌ی این جای ‌ها مهاجرت نمایند. ولی این در خصوص بیشتر آن ها صحیح وجود ندارد. آنان با تعیین داهیانه، تغییر‌و تحول حق تقدم‌ها و به‌کارگیری نحوه‌هایی برای پس‌انداز در هجرت توانسته‌اند کشورهای متفاوت و جهان را بگردند.

در‌پی به شما میگوییم چطور در مسافرت پول‌تان را در جیب‌تان نگه دارید.

۱. از روزهای مجانی سود ببرید

ایده‌ای بی آلایش که مدام سودمند میباشد. بازدید از موزه‌ها و جای ‌های توریستی در بعضا ایام بدون پول یا این که با ارائه‌ی تخفیف همپا میباشد. قبل از مسافرت به حیطه‌ی موردنظر طوری اپ‌ریزی نمائید که اینگونه روزهایی را از دست ندهید. داده ها ما یحتاج را میتوانید از وبسایت اینترنتی مرتبط اخذ نمائید.

۲. با محلی‌ها رابطه برقرار نمایید

با رابطه با محلی مهاجرت ارزان تری خواهید داشت

پرس‌وجو از محلی‌ها خط مش خیر برای حصول داده ها و آشنایی اقامتگاه‌ها و رستوران‌های بهتر با بها مطلوب میباشد. خیلی معمولی با گزاره‌ای مانند «رستوران عالی این‌ورها کجاست؟» باب شناخت را گشوده نمائید.

۳. مجال بیشتری را در جای ‌های کمتر سپری نمایید

صرفه‌جوها دلداده مهاجرت لاک‌پشتی می‌باشند. به‌به جای این که تندوتیز از این راز جمهوری اسلامی ایران به آن سرش بروید یا این که اروپا را در ۲ هفته بگردید، مجال بیشتری را در یک حوزه‌‌ی خاص سپری نمائید. پروازهای متفاوت، هجرت با قطار یا این که اتوبوس و حتی رانندگی وقتگیر‌زمان خیلی زود جیب‌تان را خالی می‌نماید. پس شتاب نداشته باشید؛ وقت بیشتری بگذارید و از مراوده با عموم، کلیه‌ی جاذبه‌ها و تجهیزات مجانی به‌همه لذت ببرید.

۴. پرواز‌های انعطاف‌پذیر داشته باشید

چنانچه بتوانید طوری نرم افزار‌ریزی فرمائید که سفرتان در هنگام افت بها‌ پروازها صورت پذیرد، پول خیر و خوبی صرفه‌جویی میکنید. دو هفته تا یک ماه قبل از موعد سفرتان ارزش‌ها را ذیل حیث بگیرید تا بتوانید ارزان‌ترین بلیت را در محدوده‌ی مجال سفرتان پیدا نمائید. می توانید در وب سایت‌های خرید آنلاین بها‌ها را مقایسه فرمائید. همینطور ممکن میباشد پروازها در طول‌های معدود‌طرفدار مانند پروازهایی که شب دیروقت تکان می‌نمایند و در ساعت‌های در آغاز صبح زود یا این که بامداد به مقصد می‌رسند و پروازهای بامداد، ارزان‌خیس یا این که با تخفیف یار و همدم باشد. معمولا پروازهای بین هفته ارزان‌خیس از پروازهای پایان هفته می باشند.

۵. بی واسطه از کمپانی‌های هواپیمایی خرید نمائید

بعد از نظارت وب سایت‌های خرید آنلاین و یافتن کمترین ارزش، خصوصی هم به تارنما کمپانی هواپیمایی موردنظر بزنید. بخش اعظمی از کمپانی‌ها تخفیف‌هایی ارائه می دهند که فقط در شکل خرید بدون واسطه از خویش کمپانی، از آن ها منفعت‌مند میشوید. همینطور می توانید با استعمال از امتیازهای پروازی کمپانی‌های هواپیمایی که از پروازهای قبل حصول کرده‌اید، در پروازهای گران قیمت تخفیف بگیرید.

۷. بیشتر از یک شب اقامت نمایید

بیشتر هتل‌ها و اقامتگاه‌ها تخفیف‌های نیکی برای اقامت‌های بیشتر از یک شب ارائه می‌نمایند. وضعیت و ارزش‌ها را در وبسایت‌های گوناگون تحقیق فرمایید. یک کدام از شایسته ترین وبسایت‌ها برای گزینش و رزرو اقامتگاه booking.com میباشد که بیشتراز ۸۰۰٫۰۰۰ هتل، هاستل و سوئیت را پوشش می دهد و در وضعیت متفاوت قابلیت کنسل بدون پول را مهیا می‌نماید.

۸. بی واسطه با هتل‌ها رابطه برقرار نمایید

گاهی با تماس لحظه‌ی نهایی با هتل‌ها یا این که اقامتگاه‌های دیگر می توانید تخفیف نیکی بگیرید؛ هتل‌ها معمولا دوست ندارند اتاق‌هایشان خالی بماند.

۹. از خبر نامه‌ها و کانال‌های اجتماعی به کار گیری فرمائید

زیاد پیش میاید از تخفیف‌ها و نرم‌افزار‌های ویژه‌ی کمپانی‌های هواپیمایی یا این که ماشین کرایه ای‌های مسافرتی بی‌خبر بمانید. عضویت در خبر نامه‌ی تاکسی‌های موردعلاقه‌تان را از دست ندهید. کدهای تخفیف یا این که پیشنهادهای لحظه‌ی پایانی شیوه خیر برای صرفه‌جویی میباشد. این‌ ایام استحضار‌رسانی در کانال‌های اجتماعی طریق رایجی برای رابطه با مشتریان میباشد.

۱۰. سوئیت کرایه نمائید

کرایه سوئیت هجرت ارزان تری می سازد

برای خانواده‌ها و افرادی که در‌پی فضایی بیشتر و آشپزخانه‌ای برای پخت‌وپز می باشند، کرایه‌ی سوئیت شایسته ترین آیتم میباشد. این‌سیرتکامل هزینه خوردوخوراک هم کمتر میشود. AirBnB یکی شایسته ترین وبسایت‌ها برای یافتن اقامتگاه با کمترین هزینه میباشد. booking.com هم مورد‌ی خیر میباشد.

۱۱. در هاستل‌ها و مهمان‌پذیرها اقامت نمائید

یک کدام از شایسته ترین رویه‌ها برای کاهش هزینه‌ی مهاجرت اقامت در مهمان‌پذیرها یا این که هاستل‌هاست. ولی هرکسی به اقامت در‌این نوع اقامتگاه‌ها روی خوش نماد نمی‌دهد؛ زیرا از جمله بسته به تجهیزات ممکن میباشد بدون چاره به به کار گیری از دستشویی مشترک گردید. پس در حالتی که دشوار‌گیر یا این که وسواسی می‌باشید خوب میباشد تجدیدنظر فرمائید. از مورد‌های معدود‌‌هزینه‌خیس در مقایسه با هتل‌ها، اقامت در خانه اشخاصی میباشد که اتاقی یا این که طبقه‌ای از منزل‌ی خویش را به مسافران کرایه میدهند.

۱۲. کوچ‌سرفینگ و ووفینگ

یکی‌از شایسته ترین روش‌ها برای شناخت با محلی‌ها، مشایعت با آنان و سود‌گیری از پند‌شان کوچ‌سرفینگ (Couchsurfing) میباشد. کوچ‌سرفینگ مسافران را با محلی‌هایی که قابلیت پذیرایی از آن‌ها‌را دارا هستند، لینک و پیوند می دهند. بدین ترتیب هزینه‌هایتان بسیار کاهش مییابد. ووفینگ (WWOOFING) که کوتاه‌گردیده‌ی «زمان کشاورزی ارگانیک در سراسر دنیا» در گویش انگلیسی میباشد، اشخاص را به کشاورزان و مزرعه‌داران در سراسر عالم لینک و پیوند میدهد. این مزرعه‌داران محلی در مقابل شغل مسافرها در مزرعه، از آنان با مکان خواب و طعام پذیرایی می‌نمایند.

۱۳. خیمه بزنید و شب‌ها در جنبش باشید

خیمه زدن در کوه و دشت، ساحل یا این که جای جای دیگری یک کدام از معدود‌خرج‌ترین شیوه‌های اقامتی در مهاجرت میباشد هرچند شاید اقامت‌تان چندان خوشایند نباشد. ضمن جای ‌هایی که به‌طور ویژه برای خیمه زدن در لحاظ گرفته گردیده‌اند، ممکن میباشد بتوانید در تراس و زمین آشنایان یا این که محوطه‌ی

هاستل‌ها و اقامتگاه‌های متفاوت نیز خیمه بزنید. هنگام مسافرت طوری نرم افزار‌ریزی فرمائید که شب‌ها را در هواپیما، قطار یا این که اتوبوس بگذرانید. این‌سیرتکامل دیگر ناچار نیستید برای شب‌مانی در اقامتگاه‌های متفاوت هزینه‌ای پرداخت نمایید.

۱۵. پیاده‌روی یا این که دوچرخه‌سواری نمائید

پیاده‌روی رایگان میباشد! گشت‌زنی در شهرها با پای پیاده و حتی گم شدن در آن‌ها، حرف با اشخاص محلی و تماشای عموم تجربیات‌ی شگفت‌انگیزی میباشد. بازارها را بگردید، عکس بگیرید و حتی‌در کوه‌های دور و اطراف تپه‌نوردی نمایید تا چشم انداز‌های قشنگ را کشف فرمائید. دوچرخه هم وسیله‌ ارزان و راحتی میباشد که سرعتش هم مقداری بیشتر از پای پیاده میباشد. ‌

۱۶. مثل محلی‌ها رفت‌وآمد و هزینه‌ها را تقسیم فرمایید

از وسایل نقلیه‌ی همگانی استعمال فرمائید. رابطه با ساکنان شهرها و روستاها در کشورهای متفاوت، علم شمارا در امر فرهنگ وتمدن‌های مختلف ارتقا می دهد و با هزینه‌ی کمتر تجربیات‌ی دست‌اولیه‌تری خواهید داشت. همینطور چنانچه میتوانید هزینه‌ی رفت‌وآمد را با دیگرافراد تقسیم فرمائید. به عنوان مثال افرادی را پیدا فرمایید که مقصدشان با شما یک کدام از میباشد و همه یک ماشین کرایه فرمایید.

۱۷. بدور از خیابان‌ها و جاذبه‌های توریسم طعام بخورید

خورد و طعام نقش مهمی در داشتن مسافرت ارزان داراست

کافی‌ میباشد یکی‌از دو خیابان دورتر گردید تا بها‌ها در منوی طعام به‌شدت معدود خواهد شد. همینطور عالی میباشد قید شام تناول کردن در رستوران‌ها را بزنید. در بیشتر رستوران‌ها ارزش غذاهای منوی شام خیلی بیشتر از ناهار میباشد. ناشتایی را عالی بخورید. همینطور می توانید مواد موردنیازتان را از بازار یا این که سوپرمارکت بخرید، طبیعت‌گردی فرمایید و غذایتان را خودتان بپزید. تا جایی‌که ممکن میباشد تهیه و تنظیم‌ی خوراک و پخت‌وپز را خودتان اعمال بدهید. از دکه‌ها و فروشگاه‌های خیابانی طعام بخرید زیرا ارزان‌خیس می باشند. ولی نخستین پرس‌وجو فرمایید و مشاهده کنید محلی‌ها از کجا طعام می خرند تا از چگونگی آن مطمئن گردید.

۱۸. کارت بانکی‌تان را یار و همدم خویش نبرید

مقدار معینی پول با خودتان داشته باشید و بیشتر از آن خرج نکنید. هنگام خرید زنخدان بزنید. زنخدان‌زدن در بیشتر کشورها عمل رایجی میباشد، ولی زیاده‌روی نکنید. سوغاتی، جامه و خوراکی را از به عبارتی مکانی بخرید که محلی‌ها می خرند؛ روزبازارها و بازارهای مناسبتی را از دست ندهید.

۱۹. پیرو وب و تماس تلفنی بدون پول باشید

از اپلیکیشن‌ها و نرم افزار‌هایی که قابلیت مکالمه‌ی بدون پول دارا‌هستند به کارگیری نمایید. یکی‌از تجهیزات مهمی که هنگام تعیین و رزرو محل اقامت می بایست در لحاظ بگیرید، دسترسی به وب بدون‌پول میباشد. در جای ‌هایی مانند کافه‌ها و کتابخانه‌ها به‌دنبال وای‌فای بدون پول باشید. در کافی‌نت‌ها معمولا سرعت وب به‌صورت روان‌خردکنی ذیل میباشد. پس در‌صورتی‌که مبنی بر مجال به کار گیری هزینه را پرداخت می کنید، برای‌تان گران آحاد می‌گردد. در صورتی‌که آیتم‌ای به‌جز کافی‌نت ندارید، تمامی‌ی نوشتنی‌ها و متن‌هایتان را از پیش فراهم فرمایید.

۲۰. آب‌روغن ماشین‌تان را ارزیابی فرمائید

در حالتی که به هجرت جاده‌ای و رانندگی با ماشین خودتان عشق و علاقه دارید، قبل از مهاجرت به ماشین‌تان برسید و مطمئن گردید هیچ عیب و ایرادی ندارد. هزینه‌های ناخواسته‌ی ماشین در زمان مهاجرت جدای از اینکه وقت‌تان را تلف می‌نماید، جیب‌تان را هم حسابی خالی می‌نماید. تهیه و تنظیم باد چرخ‌ها، سرعت رانندگی و نوع بنزین در مصرف سوخت و درنتیجه هزینه‌‌هایتان تأثیر می گذارند. هرچه بارتان بیشتر و ماشین هنگفت ‌خیس باشد، سوخت بیشتری مصرف می کنید. عالی میباشد بارتان را در صندوق و درون ماشین جا بدهید خیر روی سقف. در حالتی که میخواهید ماشین کرایه نمایید، ماشین کرایه ای‌های متعدد و ارزش‌ها را نظارت و شایسته ترین مورد را با کمترین بها گزینش نمائید.

۲۱. مسافرت داخلی بروید

سفر به طبع در معنای پروازهای زمانبر و سفرهای گران قیمت وجود ندارد. شایسته ترین منش برای بهبود عادت سفرکردن، گشتن حوزه‌‌های دیده نشده و جای ‌های نو در نواحی متعدد کشورتان و حتی شهر‌تان میباشد. به کوه و دشت بروید، به دیدن بازار یا این که کافه‌ی جدیدی بروید، موزه‌ها را مشاهده کنید، به گردش‌های یک‌روزه در شهرهای مجاورت بروید. به‌ویژه جمهوری اسلامی ایران که شگفتی‌های بخش اعظمی برای کشف‌کردن و تجارب‌کردن دارااست.

۲۲. گردش‌ها و تفریحات بدون‌پول را آزمون فرمائید

شغل های متعددی میباشد که میتوانید مجانی خرج کردن اجرا بدهید، ازجمله:

تماشای پایکوبی‌های خیابانی، رخدادهای فرهنگی یا این که کنسرت‌های بدون پول؛

تماشای غروب یا این که طلوع شگفت‌انگیز خورشید؛

پیاده‌روی یا این که دوچرخه‌سواری؛

بازی در پارک‌ها؛

شنا در دریا یا این که رودخانه‌ها؛

کوهپیمایی؛

بازارگردی.

به دل شهر بزنید و در سر وصدا‌ها غرق گردید. در کناره‌وکنار شهر چیزهای شگفت‌انگیزی را کشف خواهید کرد.

۲۳. بیمه هجرت را فراموش نکنید

هزینه‌های ناخواسته‌ی ناشی از واقعه یا این که بیماری در مسافرت را با خرید بیمه هجرت پوشش بدهید. مبلغی که برای خرید بیمه می پردازید در مقایسه با هزینه‌هایی که در شکل بروز واقعه یا این که بیماری متحمل خواهید شد، بسیار ناچیز میباشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.