بهترین مکان برای سفر در تابستان کجاست؟

به ندرت هوا رو به گرمی نهاده و خیلی وقت میباشد از تعطیلات نوروی به دور گردیده ایم. گرمای فصل‌تابستان از رویکرد رسیده و مارا هجرت در مملکت ترغیب می نماید تا هم اکنون و هوایی عوض کنیم و هم از گرمای شهر و ناحیه مان بدور گردیده، به دل جاده ها بزنیم. ولی همین سال برای تعطیلات تابستانی کجا برویم؟ به حیث شما شایسته ترین جای برای مهاجرت داخلی در فصل تابستان کدام شهر کشور ایران میباشد؟ در‌این نوشته ی علمی جامع جاهای جالب متعددی را به شما معرفی می کنیم که هجرت به آنان در فصل تابستان قادر است گزینش خیر و خوبی باشد. برهان اینکه جای های متعددی به شما معرفی می‌کنیم، تنوع ذوق های گوناگون میباشد. پس در صورتی‌که فراهم اید به سراغ اصل مقاله برویم.


در فصل‌تابستان به کجای جمهوری اسلامی ایران هجرت کنیم؟

در حالتی‌که سال جاری هم به متد سال های پیش قصد دارید به استان های شمالی هجرت فرمایید و تعطیلات تابستانه تان را در شهرهای شمالی و مجاورت دریا بگذرانید، دست نگهدارید! به دنبال با ما یاروهمدم باشید تا هدف های جذابتری را برای مسافرت در فصل‌تابستان به شما معرفی کنیم که شاید تابحال به آنان پندار نکرده اید.


میهن چهار فصلمان دارنده هدف های توریسم بسیار جذابی میباشد که خیلی هامان از آن ها غافل ایم و یا این که شاید خیلی ظریف پژوهش شان نکرده ایم. برای مسافرت در فصل‌تابستان بیشترمان ترجیح میدهیم به شهرهایی مسافرت کنیم که خنک خیس اند و از گرمای تیر و مرداد یه خرده خلاص شویم. ولی به لحاظ شما شایسته ترین شهرهای کشور‌ایران برای مسافرت در فصل تابستان کجا میباشند؟


شایسته ترین جای برای هجرت در فصل‌تابستان در جمهوری اسلامی ایران

کوهرنگ، فردوس سپید کشور‌ایران

کوهرنگ یک حوزه‌ قشنگ و به یادماندنی در چهارمحال و بختیاری میباشد که هم آب معدنی‌اش معروفی دارااست و هم دشت لاله‌های واژگونش در فصل بهار حسابی هوش از رمز انسان می‌برد. البته نیکی این ناحیه آن میباشد که زیبای ها آن در هر فصلی فرق داراست. در شرایطی‌که طهران می باشید و دارید به کوهرنگ فکر‌می‌کنید‌، می بایست بدانید دربین شما و این حیطه، هفت ساعت شیوه میباشد. ولی کوهرنگ با شهرهای فضا مانند شهرکرد، ۹۱ کیلومتر مسافت دارااست، یعنی چیزی حدود یک ساعت و نیم. دلی اینکه این حوزه‌ را فردوس سپید کشور‌ایران میدانند، به‌این خیال و خاطر میباشد که ۱۰ درصد تمام آب‌های جمهوری اسلامی ایران از این حیطه هواخواهی میشود و مستقل از آن در فصل زمستان ها مدام با برف سپید پوش میباشد.

با کد تخفیف فلای تودی بلیط سفر خود به این مناطق را ارزان تر خریدای کنید.

جاهای جالب کوهرنگ که نفستان را سد می آورد

همانگونه که گفتیم، کوهرنگ در هر فصلی جاذبه های طبیعی منحصربه‌فرد به خویش را دارااست. در شرایطی‌که فصل بهار به کوهرنگ مهاجرت فرمایید، دشت شقایق‌های واژگون را میبینید، یک کدام از بخش ها پرگل کشور ایران. این دشت تعالی ترکیبی‌ست از سبزه و سرخی شقایق‌ها. اردیبهشت ماه که بشود، تا ۵۰ هزار توریست در روز به دشت شقایق میایند. محلی‌ها به آن گل بگریو یا این که گریان می گویند؛ شاید زیرا سرش را مثل گل‌های اندوهگین ذیل انداخته. چنانچه دلتان راضی می‌گردد، نچینیدشان تا پیازشان برای سال‌های آن‌گاه در خاک بماند. به مکان چیدن لاله‌ها باهاشان عکس بگیرید تا کلیه بتوانند از شگفتی های این حیطه شگفت انگیز سهمی داشته باشند.


فیروز کوه طهران، شایسته ترین جای مهاجرت به طهران در فصل‌تابستان

مطلقا شما هم اسم فیروز کوه را شنیده اید، حتی در‌حالتی که به آن مهاجرت نکرده باشید. فیروز کوه از آنجا آوازه داراست که مدام در زمستان و فصل‌پاییز بارش برف و باران سنگینی داراست و اکثر زمان ها هم دارنده محدودیت سفری میباشد. پس بدون‌شک میتواند یک مقصد سفری تابستانی بسیار خنک و خوش آب و هوا باشد.


شایسته ترین مجال هجرت به فیروز کوه در فصل تابستان میباشد که هوا بسیار بهتر و خنک و مطبوع میشود. شهرستان فیروز کوه در مسیر جاده طهران به قائم قراردارد و دارنده جاذبه های طبیعی بسیار متعددی برای سفری تابستانه میباشد. فیروز کوه خلال طبیعت بسیار زیبایی که داراست یک سری اثرها تاریخی بسیار خوشگل را نیز در خویش مخفی میباشد که هرکسی دست‌کم می بایست یکبار از آن ها دیدن نماید.


دیدنیهای فیروزکوه

از جمله خواهیم توانست به کاروانسراها، قلعه های سابق، قبرستان سابق و امامزاده های متفاوت این شهر اشاره کنیم. پس این توشه که قصد خرید بلیط هواپیما طهران گرگان را داشتید، مقداری دست نگاه داشته و مقصد سفرتان را مجاورت خیس تعیین فرمایید. فیروز کوه متعدد ترین مقصد شما خواهد بود.

آلاشت فردوس گمشده مازندران+جاهای جالب آلاشت

یکی از دیگر از شایسته ترین مناطقی که برای مسافرت داخلی در فصل‌تابستان می بایست مد حیث داشته باشید، روستای آلاشت مازندران میباشد. روستای آلاشت مازندران را می بایست بهشتی گمشده در شمال کشور ایران بدانیم که جاذبه های بسیار متعددی دارااست. آلاشت در مسافت ۴ ساعتی طهران جای‌دارد و شایسته ترین جای برای سفری خنک و مالامال جاذبه در فصل‌تابستان میباشد.

شاید برایتان جذاب باشد در شرایطی که بدانید که آلاشت محل تولد رضا پهلوی میباشد و می بایست آن را یک کدام از جالب ترین روستاهای شمالی سرزمین معرفی کنیم. آلاشت طبیعتی بسیار دیده نشده، مناظری تعجب آور، بناهای تاریخی و اماکن مذهبی بی شماری دارااست. حتی جذاب میباشد بدانید که درین روستای با صفا یک رصدخانه نیز وجود داراست که میتواند بساط سفرتان را حسابی تکمیل نماید.

آلاشت فردوس گمشده جمهوری اسلامی ایران

آلاشت بخش ها جالب بسیار متعددی دارااست می‌تواند یکی‌از شایسته ترین تعیین های شما برای هجرت در فصل تابستان باشد. در مسافرت به آلاشت مسافت بسیار قربت به سوادکوه دارید و در واقعیت با یک تیر دو آرم خواهید زد! در حالتی‌که به آلاشت مهاجرت کردید مطلقا از روستای خوش آب و هوای چرات هم دیدن فرمائید. در شکل گرایش توصیه می‌کنیم نگاهی هم به شایسته ترین روستاهای شمال بیاندازید.

فصل تابستان مهاجرت کجا بریم؟ پاسخ بی آلایش میباشد، کردستان!

شاید خوب بود کردستان را تحت عنوان اولی مقصد هجرت داخلی در فصل تابستان معرفی می کردیم. کردستان یکی مناطقی میباشد که ضمن داشتن آب و هوایی بسیار خوب برای هجرت در فصل تابستان، دارنده بخش ها جذاب بسیار متعددی هم می‌باشد. در هر فصلی از سال که به کردستان هجرت نمایید جاذبه های بیشماری پیش روی شماست، ولی از آن‌جا که کردستان آب و هوای سردی دارااست، شایسته ترین فرصت هجرت به آن فصل‌تابستان میباشد.

یکی شایسته ترین جای هایی که در هجرت تابستانه به کردستان بایستی از آن دیدن فرمائید دریاچه زریوار میباشد. دریاچه زریوار که دریاچه ای آب شیرین میباشد، دارنده چشمه هایی جوشان از کف بوده و کمی از آب آن هم با بارش باران حمایت می‌شود. در‌حالتی که قصد دارید مهاجرت تابستانی امسالتان مختلف خیس از سال های دیگر باشد، سفارش می‌کنیم به طبع این سال مسافرت به کردستان را مد لحاظ قرار دهید.

کردستان، شایسته ترین مقصد سفری در فصل تابستان

از جاذبه های جالب کردستان که در مهاجرت در انتظار شماست و میتواند سفرتان را بسیار خاطره انگیز نماید بایستی به جاذبه های جالب ای مانند عمارت تاریخی آصف، عمارت مشیردیوان و خزینه خان، چشمه آب معدنی باباگرگر، کوه آبیدر، دشت بیلو و ناحیه تفریحی قمچیان اشاره کنیم.

جاهای جالب لرستان، شایسته ترین مقصد مسافرت تابستانه!

استان لرستان با مدرمان غیور، فرهنگ و تمدن زیبای لری، رقص و آواز های بشاش و ولی بناهای معروفی مانند قلعه فلک الافلاک آوازه دارااست. لرستان یک کدام از شهرهایی میباشد که برای فصل‌تابستان میتواند مقصد بسیار خوشگل و هیجان انگیزی باشد. لرستان را می بایست گنجینه ای از اثر ها طبیعی و تاریخی بدانیم که حالا هر توریسم را عالی می نماید و به طبع نگاهتان را خیره خواهد کرد.

مهم‌ترین جاذبه جذاب استان لرستان قلعه فلک الاافلاک و طبیعت زیبایش میباشد. ولی از سایر بخشها جذاب لرستان می بایست به گرداب سنگی، پل شکسته، آبشار جنگل، دریاچه کیو، حوزه‌ زیبای مخمل کوه و دره شیرز اشاره کنیم.

شایسته ترین جاهای کشور ایران برای هجرت در فصل تابستان

هجرت و توریسم در کهکیلویه و بویراحمد، محل تولد لرهای غیور کشور‌ایران

یکی از دیگر از مناطقی که می بایست برای مسافرت در فصل‌تابستان مد لحاظ داشته باشید، کهکیلویه و بویر احمد میباشد. این شهر زیبای کشور ایران مهد آبشار های بسیار متعددی میباشد و طبیعی بسیار فرح نصیب دارااست. هرساله گردشگران اکثری برای دیدار از طبیعت دیده نشده کهکیلویه و بویراحمد به‌این ناحیه مسافرت می نمایند.

ولی شایسته ترین فرصت برای مهاجرت به‌این حیطه تابستان میباشد. در مدت تیر تا شهریور ماه دیگر آب و هوای این شهر خوشگل خیر خیلی سرد و خیر گرمای آن چنانی دارااست. بعضا از مهم‌ترین اثرها طبیعی و تاریخی کهکیلویه و بویراحمد عبارتند از آبشار یاسوج، آبشار بهرام بیگی، آبشار ثروت بنار، آبشار قشنگ کمردوغ، شهر تاریخی بلاد شاپور و نقش پر رنگ تنگ سروک می باشند.

مسافرت تابستانی به چهارمحال و بختیاری

نوبتی هم که باشد می بایست به تدریج به چهارمحال وبختیاری می رسیدیم. آب و هوای عالی چهارمحال و بختیاری میان تک تک عموم کشور‌ایران گویش زد خاص و عام میباشد و جاذبه هایی بسیار قشنگ و جالب داراست. این استان سرشار از آبشارها، چشمه ها، غارها و پارک های فوق العاده زیبای طبیعی میباشد.

برخی از مهم‌ترین اثرها تاریخی، طبیعی و جالب چهارمحال و بختیاری برای مهاجرت در فصل‌تابستان به گستردن ذیل اند:

قلعه دزک،

کتیبه‌‌ های سنگی صورت

مسجد جامع هرچکان

آبشار آتشگاه

آبشار تونل کوهرنگ

آبشار دره عشق و علاقه

غار سراب

پیر غار

غار منج

غار خراجی

هجرت به اردبیل در فصل تابستان، جالب های سرعین و یک عالم شگفتی

اردبیل را می بایست یک کدام از شایسته ترین آیتم ها برای هجرت در فصل تابستان معرفی کنیم. دیدار از جاذبه های اردبیل حتی‌د‌ر فصل‌زمستان هم دوستداران بخش اعظمی داراست، البته هرکسی بضاعت تحمل سوز و سرما و برف فراوان اردبیل را ندارد. پس شایسته ترین مجال برای مهاجرت به اردبیل به عبارتی فصل‌تابستان و ماه های خرداد ماه تا شهریور میباشد.

معروفترین جاذبه جالب شهر اردبیل سرعین و عسل های معروفش میباشد. در شرایطی که قصد سفری تابستانی برای فراروگریز از گرما را دارید، اردبیل شایسته ترین مقصد سفری شما در فصل‌تابستان محسوب میشود. از جاذبه های دیدین اربیل بایستی به طبیعت فوق العاده، اثر ها و بناهای تاریخی، دریاچه نئو و چشمه های آبگرم معروفش اشاره کنیم.

توریسم اردبیل، مهاجرت تابستانی به اردبیل

چشمه کوه گل دنا، بکرترین ناحیه توریسم در فصل‌تابستان!

در صورتی‌که دلداده طبیعت و مناظر دیده نشده و جذاب می‌باشید و می‌خواهید هم سفری ارزان و کوتاه داشته باشید، و هم از گرمای تابستانی فراروگریز نمایید، شایسته ترین مقصد شما کوه گل دناست و به عهد و پیمان پر اسم و رسم با یک تیر دو نماد زده اید! کوه گل دنا یک کدام از بکرترین منطق توریسم کشور ایران از حیث گیاهی و جانوری بوده و جاذبه های جالب بسیار متعددی دارااست.

در مهاجرت به کوه گل دنا که در اطراف های شهر سی مشقت بار جای‌دارد، در صورتی‌که خوش شانس باشید به طبع انواع جانوری خاصی مانند خرس قهوه ای، گرگ، بز کوهی، کبک دری، اشکال چکاوک و کلاغ نوک سرخ را خواهید رویت کرد.

چشمه کوه گل دنا، بکرترین حیطه توریسم در فصل تابستان!

جاهای جالب گرگان، زیباترین مقصد توریسم تابستانه

یک کدام از دیگر از هدف های سفری گویش زد و دارای اسم و رسم در مرزوبوم، روستای زیبای دنیا نما در گرگان میباشد. روستای هان نما جاذبه های جذاب بسیار متعددی دارااست و یکی مقاصدی میباشد که خیر فقط برای فصل‌تابستان، که در ابتدا شایسته ترین هدف های مهاجرت داخلی در فصل‌پاییز نیز جای دارد.

روستای عالم نما از زیباترین روستاهای شمال میباشد و ارتفعات و دیده اندازهای طبیعی آن در فصل تابستان چشم انداز ای بسیار تعجب آور را برای مسافران به وجود می‌آورد. روستای دنیا نما در ارتفاعی ۳۰۸۶ متری از سطح دریا قراردارد و انگیزه نامگذاری اش هم همین میباشد. به‌این مضمون‌ که با گام زدن در آن گویی بر فراز عالم ایستاده اید و یا این که در پشت بام گلستان گام می زنید!

روستای عالم نما در گرگان

درین نوشته‌ی‌علمی همت کردیم شایسته ترین هدف های مهاجرت داخلی در فصل‌تابستان را به شما معرفی کنیم. ولی همان طور که انتظار دارید شهرهای جذاب کشور‌ایران برای سفری تابستانی صرفا محصور به‌این مورد ها وجود ندارد و فقط تنی چند از آن ها را به شما معرفی کرده ایم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.