پارک تفریحی کوهسنگی در مشهد

کوهسنگی یکی‌از دیرین ترین بخش ها توریسم تور شهر مشهد است که بعداز بوستان جنگلی ملت , دومی بوستان جنگلی و تفریحی و علمی مشهد مقدس به حساب آورده می شود .

  
بوستان کوهسنگی که در جنوب غربی مشهد واقع شده و آن را می توان تلفیقی از آب سنگ و نور و روشنایی و سرسبزی دانست , این بوستان همواره مورد دقت گردشگران تور ارزان مشهد مقدس و زائران بوده است و بیشتر مسافرانی که به مشهد مهاجرت می نمایند تماشا از این بوستان قشنگ را در برنامه مهاجرت خویش قرار می دهند .
مناظر قشنگ و ارگانیک , وجود کوه سنگی فی مابین یک استخر بزرگ آب و فضای سبز , این شرکت را سرشار از سرسبزی و لطافت کرده و چشم انداز و منظره دلنشینی را به‌وجود آورده است .
بوستان کوهسنگی مشهداین بوستان در سال ۱۳۱۰ هجری خورشیدی با به عبارتی ساختار ارگانیک خویش یک ناحیه ییلاقی با منظره های ارگانیک زیرا کوه های سنگی و گلشن های سرسبز و آب و هوای خنک و دلنشین اقامتگاه سیاحتی بوده است . در‌این امسال بود که با تولید بقیه تجهیزات تفریحی و سیاحتی همچون ساخت استخر این مکان وسعت یافت و هشت سال آنگاه با احداث ساختمان دو طبقه بوسیله مهندسان آلمانی و جدول کشی و گلکاری به طور بوستان به طور کامل ارگانیک درآمد .
کوهسنگی در شهر مشهد به صورت مثلثی است که بیشتر آن ارتفاعات سنگی هست . از بالای این کوه ها منظره هایی از شهر مشهد مقدس , گلشن های آن و بقعه مطهر به چشم می‌خورد . شایسته ترین و زیباترین مناظر از شهر و بخش ها پیرامون آن در ارتفاعات کوهسنگی در ساعت‌ها بعدازظهر و عصر رویت می شود .
بوستان کوهسنگی به دلیل وجود دو نوک کوه سنگی جدا و غیر وابسته از حرفه کوه های بینالود در محوطه شهری شهر مشهد مقدس به اسم کوهسنگی اسم گذاری شده‌است .
این مکان از عمر متعددی شامل است به این دلیل‌که سلطان عباس دراین مکان و درسال ۹۹۵ هجری قمری تاج شاهی بر رمز ارگان و میرزا ابراهیم رضوی در طول حکومت فرمان روا صفی برای خویش حرم ای ساخت و ناصرالدین پاد شاه هم در سال ۱۲۸۴ وارد این مکان شد و مدفن اجداد میرزا را بازدید نمود .
بوستان کوهسنگی مشهد از جاهای دیدنی مشهد است که طرح های گسترش در لحاظ گرفته شده و اعمال شده این حیطه را به گروه تفریحی و توریستی تبدیل نموده است . گروه هفت گلشن خوشگل که دربرگیرنده گلشن سنگی , گلشن فرهنگی , گلشن پذیرایی , گلشن ارگانیک , گلشن ارامگاه , گلشن ورزشی و گلشن تفریحی شایسته ترین مکان برای تفریح و سیاحت به حساب آورده می شود .
در آتی ی نزدیک نیز دیگر تجهیزات جالب برای گردشگران اعم از ساخت دریاچه تصنعی و جزیره پرنده ها درمیان آن , احداث گلشن موزه ارگانیک , تولید رستوران های متفاوت در ارتفاعات کوه و درکنار دریاچه , ساخت دو تیم شهربازی تابستانی و سرپوشیده و تولید مسیر منوریل تفریحی در حلقه اطراف کوه ها در لحاظ گرفته شده‌است .
بوستان کوهسنگی بعداز بوستان ملت , دومی بوستان جنگلی و تفریحی و علمی مشهد مقدس به شمار میاید که بخشی از شناخته شده ترین مکان های توریسم در مشهد مقدس است .
این بوستان در جنوب غربی مشهد مقدس جای دارد که تلفیقی از روشنایی , سنگ , آب و سرسبزی را می‌توانید درین بوستان ملاحظه کنید . این بوستان قشنگ مناظر جذاب دارااست ; وجود استخری بزرگ فی مابین درخت ها و در کنار کوه سنگی دیده اندازی قشنگ خلق و خوی نموده است .
در بوستان کوهسنگی در واقع دو قله ی جداگانه از کوه های بینالود که در حوزه‌ شهری شهر مشهد را می‌بینید که با اسم کوهسنگی شناخته می شود . عمر این حیطه به زمان پادشاه عباس است و در طی سال‌ها برنامه هایی برای بسط این گوشه و کنار در لحاظ گرفته شده‌است

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.