پارک مینیاتوری از جاذبه های دیدنی مشهد

شهر مشهد جاذبه های متعددی برای دیدن و گشت و گذار داراست . در‌صورتی‌که شما نیز مسافر تور شهر مشهد می‌باشید احتمال دارد که در‌پی جاذبه هایی برای گشت و گذار در شهر مشهد باشید . در بین جاذبه های توریسم شهر مشهد , بوستان ها از مکان های پربیننده است .

 


 

مشهد به دلیل وجود ضریح امام هشتم یعنی امام رضا ( ع ) در‌این شهر , تحت عنوان پایتخت فرهنگی کشور‌ایران شناخته می شود . مشهد مقدس به دلیل پرتردد بودن تحت عنوان یک کدام از مهم ترین هدف های توریسم هم مطرح است و هر ساله زائران و گردشگران متعددی بدین شهر با انگیزه زیارت و سیاحت مهاجرت می نماید . شهر مشهد به صورت کلی دربین فن کوه های بینالود و هزار مسجد جای گرفته است و به همین جهت دارنده آب و هوای معتدل و متمایل به سرد و کم آب است . مسافرانی که رغبت داشته باشند به مشهد مقدس مهاجرت نمایند.

شهر مشهد مقدس با اعتنا به این که یک کدام از کلان شهرهای سرزمین عزیرمان کشور‌ایران است دارنده بوستان های متعددی است که اکثر زمان ها بزرگ و با تجهیزات می‌باشند . یک کدام از بوستان های شهر مشهد که درین مقاله به معرفی آن پرداخته ایم بوستان مینیاتوری شهر مشهد مقدس است .

پارک مینیاتوری مشهد مقدس که اول بوستان مینیاتوری استانهای شرقی است که در شهر مشهد مقدس جای دارد . این بوستان با انگیزه آشنایی اشخاص با مورخ و اماکن تاریخی و جذب گردشگران در وسعتی بالغ بر ۸ هکتار در حیطه ۱۲ در خیابان الهیه مشهد مقدس ایجاد شده است .
نکته ی شایان توجه چنین پارک هایی این است که همه اماکن تاریخی اصلی مرزوبوم در یک گروه گردآوری شده و احتمالا برای افرادی که نمی توانند به راحتی به تمام نقاط کشور‌ایران مهاجرت نمایند این مکان با المان های زیبای خویش تداعی کننده ی جزو خاک کشور‌ایران باشد و حسی نسبتاً شبیه را در بشر تولید نماید . همینطور گردهم آوری چنین گروه ی ارزشمندی سبب ارتقاء داده ها و دور اندیشی از اثرها تاریخی مملکت می شود
به صورت کلی این بوستان مینیاتوری دارنده ۵۸ نشانه مذهبی , فرهنگی و اماکن جذاب شهرهای گوناگون جمهوری اسلامی ایران است که به صورت به طور کامل قشنگ و هنری تشکیل‌شده و برای نمایش در منظر عموم قرار گرفته است .

این بوستان مینیاتوری دربرگیرنده ۹ ماکت از مکان هایی در شهر مشهد مقدس اعم از آرامگاه فردوسی , آرامگاه عطار , فرودگاه شهر مشهد مقدس , پایانه سامانه ریلی مشهد مقدس و همینطور جاذبه های مختلفی از کشور‌ایران زمین را نیز می‌توانید درین بوستان مشاهده کنید .

منبع: http://yon.ir/oRP6U

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.