از کدام جاذبه ی تور مشهد دیدن کنیم؟

شهر مشهد مقدس اعم از شهرهای پر بازدید میان ایرانگردان است و تور مشهد ارزان پرمسافرترین تور داخلی است که همواره نامرتب و مالامال مسافر است .
مشهد مقدس بخاطر وجود ضریح امام رضا ( ع ) همواره یک کدام از هدف های مهاجرت است که اکثر وقت ها برای زیارت ضریح آن حضرت , به شهر مشهد مقدس مهاجرت می نمایند .

 


 

ولی آنچه که بعداز زیارت مقبره امام رضا دقت گردشگران را به خویش جلب می نماید , جاذبه های جالب شهر مشهد است .

شهر مشهد مقدس یکی کلان شهرهای کشورمان است که جاذبه های متعددی برای دیدن و گشت و گذار دارااست . بناهای تاریخی , جاهای تفریحی و گردشی , مرکز ها خرید , بوستان های تفریحی , بوستان های آبی‌رنگ و تفرجگاه هایی برای طبیعت گردی است . علاوه بر اینها وجود هتل ها و رستوران های متنوع در مشهد مقدس این شهر را به یکی قطب های توریسم مرزوبوم تبدیل نموده است .
جاذبه های جالب شهر مشهد مقدس ; از بقعه تا بناهای تاریخی و طبیعتگردی
مشهد با وجود ضریح امام رضا ( ع ) هدف واجب برای مسافرت را دارااست , در مشهد مقدس علاوه بر زیارت می‌توانید به تفریح و گشت و گذار و دیدن جاذبه های توریسم بپردازید .
البته با این حال شهر مشهد جاذبه های جذاب متعددی دارااست که میتوانید در تور شهر مشهد از آن تماشا نمایید .
تماشا از اماکن تاریخی , تفریحی , موزه ها , بوستان های آبی‌رنگ و مرکزها خرید گرفته تا طبیعتگردی در مشهد مقدس سفرتان را شادی بخش خیس می نماید .
مشاهده از مقبره امام رضا با وجود گستردگی صحن ها و ساختمان های متعدد دستکم یک روز بی نقص زمان میبرد .
وسیع ترین ادله هجرت به شهر مشهد مقدس وجود ضریح حضرت علی بن موسی الرضا ( ع ) است که در بین شیعه ها مورد احترام است . بقاع امام رضا گنجینه معنوی و تاریخی است که همچون موزه‌ای پهناور از معماری جمهوری اسلامی ایران را در دل خویش دارااست به نحوی است

بعد از زیارت بقاع امام رضا ( ع ) , برای توریسم در شهر مشهد آیتم های متعددی را پیش رو دارید ; بوستان ها , مرکز ها تفریحی , مکان های تاریخی , حرم و آرامگاه بزرگان , بوستان های آبی رنگ و طبیعتگردی .

در بین جاذبه ها و مکان های تاریخی شهر مشهد گنبد هارونیه , چهارطاقی مقطع هور , چهار گلشن , مکتب عباسقلی خان اعم از مکان های مورد تماشا گردشگران است .
همینطور می توان از آرامگاه بزرگانی زیرا فردوسی , خیام , عطار نیشابوری , آرامگاه خواجه ربیع , آرامگاه خواجه اباصلت , مهدی اخوان ثالث و نادرشاه افشار مشاهده کرد .
همینطور شهر مشهد مقدس منزل های تاریخی متعددی داراست که منزل ملک , منزل توکلی , منزل پیشه وران و فرهنگسرای فردوس از این دست مکان ها میباشند .
همان طور که گفتیم مشهد مقدس بوستان ها و تفرجگاه های بخش اعظمی داراست که می‌توانیم در مشهد مقدس به بوستان نماینده قانونی آباد , بوستان ملت , گلشن گیاهشناسی , بوستان کوهسنگی و بوستان ملی شهر مشهد مقدس رمز بزنیم .
علاوه بر این برای تفریح می‌توانیم سراغ بوستان های آبی رنگ مشهد مقدس برویم ; تیم های تفریحی زیرا میهن خورشید , موج های غران و بوستان ساحلی آفتاب که در دسته خویش بی نظیرند و می‌توانند برای عده های صمیمانه و خانوادگی سرشار از هیجان باشند .
دربین مکان های تفریحی طرقبه مشهد مقدس و شاندیز شهر مشهد مقدس دوچندان مشهور می باشند و نیز این که دوستداران متعددی داراست .
طبیعتگردی در شهر مشهد مقدس
علاوه بر بوستان های تفریحی مو جود در شهر مشهد , بیرون از شهر مشهد مقدس و یا این که در شهرهای اطراف شهر مشهد نظیر نیشابور میتوانید به طبیعتگردی بپردازید .
مکان هایی همچون آبشار ارتکند , تفرجگته چالیدره , دهکده چوبین , روستای پاژ , روستای بوژان , دره هفت غار , آسمان ها نمای خیام و قدمگاه نیشابور را اسم پیروزی .
فی مابین گردشگران دوستداران به خرید درپی بازارها و مرکزها خرید شهر مشهد می باشند .

مراکز خرید مشهد

مشهد از بازار های کهن گرفته تا مرکز ها خرید متنوع و امروزی را دارااست که می توان بازار عباس قلی، بازار رضا، بازار گوهرشاد، مجتمع الماس شرق، مرکز خرید زیست خاور و برج آلتون را نام برد.

رستوران های مشهد

شهر مشهد رستوران های معروف زیادی دارد که ارزش رفتن و چشیدن طعم غذاهای لذید در محیطی عالی را دارد.

از جمله رستوران های معروف مشهد رستوران پسران کریم، رستوران شاندیز مشهد، رستوران باران مشهد، رستوران رضائی و رستوران معین درباری است.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.