کشتی یونانی کیش؛

 جزیره کیش به یک کدام از هدف های پرطرفدار دربین مسافران تبدیل شده‌است . سواحل گوناگون و تجهیزات تفریحی زیاد , زمان قابل قبولی را برای خوشگذارنی در اختیار گردشگران تور کیش قرار میدهد .

 


 

جزیره کیش به جزیره غروب های دل انگیز , دارای شهرت است . فرقی نمیکند که کجای این جزیره را برای تفریح طی روز گزینش نمائید , اما در‌حالتی که بخواهید یک کدام از زیباترین غروب های این جزیره را بازدید فرمائید , حتما تماشا از کشتی یونانی را در برنامه خویش قرار دهید . به دلیل آنکه در این‌حالت می‌توانید یکی‌از حیرت انگیز ترین و به یاد ماندنی ترین مناظر غروب را ببینید .

کشتی یونانی از یگانه ترین و تماشایی ترین , جاذبه های تور ارزان کیش به شمار می‌رود . این کشتی در ۴ مرداد سال ۱۳۴۵ در اطراف روستای باغو به گل نشست و برای مدام از جنبش ایستاد . علت به گل نشستن کشتی تاکنون معین نشده است , البته بعضی از بومیان , مه آلود بودن هوا را علت این واقعه میدانند که به جای توقف در یک کدام از بنادر کیش , از مسیر با اهمیت خویش بیرون شد و درین محل به گل نشست .
اسم آن کشتی کوالا اف بود , که بوسیله پایانی صاحبان کشتی که در سال ۱۹۶۶ آن را خریداری کردند , تعیین شده بود . این کشتی در مسیر کشور‌ایران به یونان در حاشیه دریا باغو به گل نشست . به دلیل این‌که تا آن زمان این کشتی در اختیار یونانی ها بود , به کشتی یونانی به شهرت رسیده است .
این کشتی در حین به گل نشستن در کنار دریا روستای باغو , دارنده ذخایر نفتی مالامال ارزشی بود که بعد از به گل نشستن به وسیله خدمه کشتی تخلیه شد . خدمه و یک کشتی هلندی به اسم اورینکو در طی هشتاد روز , سعی های اکثری برای خارج کشیدن کشتی انجام داند , اما فیض ای در ادامه نداشت .

بومیان حوزه‌ میگویند که خدمه کشتی بعد از ترک آن , آن را حریق زدند , این دستور با اعتنا به‌این این‌که امروزه صرفا بدنه فولادی کشتی ما‌نده است , قادر است ماجرا صدق باشد . وجود کشتی یونانی در‌این حوزه‌ , عذر ای شده تا یک بوستان ساحلی به مساحت ۶۰ هزار متر مربع , در اطراف آن احداث شود و گروه تجهیزات متنوعی را برای گردشگران ارائه دهد .
کشتی یونانی , سوژه نابی برای عکاسی هم به شمار میاید توده ی بیشتر گردشگران که از این کشتی تماشا می نمایند , چه عکاس ماهر باشند چه غیر ماهر , عکس تصاحب کردن از این کشتی خوشگل در وقت غروب آفتاب را دراولویت خویش قرار می دهند . ولی در کنار این کشتی , یک ساعت هم موجود است که به صورت سکان یک کشتی پباده سازی شده‌است که آن هم , تبدیل به یکی‌از زیباترین سوژه های این حوزه‌ , برای عکاسی شده‌است .
یکی تفریحاتی که درین ناحیه در لحاظ گرفته شده‌است , قابلیت و امکان شتر سواری در حاشیه دریا است , که شتربانان به شما اذن می دهند تا با پرداخت هزینه ای , شتر سواری در‌این ناحیه را تجربه فرمایید و از آن لذت ببرید . دوچرخه سواری یکی دیگر از تفریحات در اطراف این کنار دریا است , می توانید با مراجعه به غرفه ها نسبت به کرایه دوچرخه مبادرت فرمایید و لحظات خوشی رابرای خویش رقم بزنید .
قابلیت تماشای فضای داخلی کشتی به هیچ وجه , نیست به دلیل آنکه ممکن است کشتی هر آن فرو بریزد . که خطر بزرگی به حساب آورده می شود . گذر زمان کشتی یونانی را در گیر فرسودگی نموده است , علی الخصوص نصیب تحتانی آن که همواره در معرض برخورد امواج دریا و شوری آب بوده است . اما با همگی این ها , این کشتی به گل نشسته , زیبایی خاصی به کنار دریا بخشیده و چشم انداز حیرت انگیزی را به‌وجود آورده است .


مطالب مرتبط:

هتل 4 ستاره بوتیک ایرمان قشم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.