سوغاتی های قشم


جزیره قشم , اصلی ترین جزیره ای است که در تنگه هرمز جای دارد , و با مساحتی میانگین ۱۵۰۰ کیلومتر تحت عنوان یک کدام از قطب های توریسم مرز و بوم شناخته می شود . جاذبه های تفریحی , مرکزها خرید متعدد , قربت به دریا منجر شده تا اکثری از اشخاص قشم را تحت عنوان مقصد مهاجرت خویش تعیین نمایند , این جزیره در کنار این جاذبه ها صنعت های دستی و محصول ها فراوانی را داراست که مسافران تور قشم می‌توانند تحت عنوان سوغاتی از تولیدها این حیطه خرید نمایند . شناخت با این سوغاتی ها به طور معمول قسمتی از گرفتاری مسافران به اکانت می‌آید . کارایی داریم تا درین مقاله به معرفی تنی چند از سوغاتی های قشم بپردازیم .

 

 

رطب :

با دقت به قیمت بالایی رطب و کشت آن در بخش ها گرمسیر علی الخصوص استانهای جنوبی , سبب ساز شده تا رطب تحت عنوان یک کدام از سوغاتی های قشم در لحاظ گرفته شود .
در صورتی در فصل برداشت رطب به هرمزگان مهاجرت کردید , خرید این ماده انرژی زا و مغذی را از دست ندهید . گونه های بخش اعظمی از رطب ها در‌این حیطه موجود هست و علاوه بر خویش رطب می‌توانید , مال های آن را هم دربرگیرنده شیره رطب و چیس رطب تهیه و تنظیم نمایید .
چاشنی جات :
چاشنی های تند و معطر را , می‌توانید در بخش های جنوبی مرزوبوم پیدا نمائید , بین سوغاتی های قشم هم گونه های چاشنی های معطر این خطه موجود است که می‌توانید نیز برای خویش و نیز تحت عنوان سوغاتی آن را خریداری نمایید و با هر توشه به کار گیری آن در غذاها مزه یک غذای دلچسب جنوبی را بچشید .
کیک هلر :
یکی‌از سوغاتی های منحصر حیطه قشم کیک هلر است , که در هیچ جای عالم به غیر از قشم نمی توانید این کیک خوشمزه را پیدا فرمایید .
هلر یکی‌از روستای های این حیطه است که در ۱۸ کیلومتری قشم قرارگرفته است . در‌این قریه دوکارگاه شیرین یپزی و حلوا پزی موجود است که شیرینی های محلی و خوشمزه ای را طبخ می نماید . یکی‌از این شیرینی ها کیک هلر است . کیک هلر نوعی کیک اسفنجی است که از مخلوط آرد , تخم مرغ , شکر و وانیل تنظیم می شود . بیشتر شیرین فروشی های قشم این کیک خوشمزه را دارا هستند و در حالتی‌که میخواهید سوغاتی این حوزه‌ را تنظیم فرمایید .
صنعت های دستی :
هرمورد از بخش ها کشور ایران دارنده صنعت های دستی متنوعی است که به وسیله هنرمندان و مخصوصا بانوان و دختران آن ناحیه تنظیم می شود . قشم نیز از این قاعده استثنا ندارد و محصول ها و دست دوز های فراوانی داراست که بوسیله بانوان این ناحیه , صحیح می شود . رو دوزی و نوار بافی و همچنین فرش تحت عنوان یکی صنعت های دستی گران بها که از دیرباز تحت عنوان یک کدام از سنت های متداول این ناحیه شناخته می شود و هنوز نیز از قیمت و زیبایی برخوردار‌است . گونه های و اقسام نوار های دکوری برای خرقه ( شک و تردید بافی ) , رودوزی , سوزن دوزی , خوس دوزی , گلابتون دوزی , و گرگور بافی از جمله هنرهایی است که درین ناحیه موجود هست و به وسیله آن صنعت های دستی بینظیری ساخت می شود .
علاوه بر این ها ساخت عود تحت عنوان یکی‌از سازهای دستی و سنتی حیطه , نقاشی و ساخت زیور آلات با سنگها و صدف های دریایی و یا این که بقایای موجودات دریایی مثل دستبند هم از جمله صنعت های دستی این حوزه‌ به شمار می‌رود که به وسیله بومیان ساخته می شود . جالب ترین بخش خرید در قشم احتمال دارد مرتبط با همین نصیب باشد خرید این صنعت های دستی تحت عنوان سوغاتی دربین گرشگران هم مضاعف اشاعه پیدا نموده است .
خرقه های محلی و روبند یا این که نقاب های زیبایی که زنان این حوزه‌ به صورت می زنند هم قسمتی از صنعت های دستی این حوزه‌ می باشد.

منبع:  https://bit.ly/2KjSGPr


مطالب مرتبط:

هتل 4 ستاره بوتیک ایرمان قشم


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.