باتومی بهتر است یا تفلیس؟

مجسمه عشق خوب تر است یا این که گرجستان؟

تور مسافرتی گرجستان به تازگی خویش را تحت عنوان یکی‌از مهم ترین هدف های توریسم معرفی کرده و صاحب خانه گردشگران فراوانی از سراسر دنیا و جمهوری اسلامی ایران است . این مرز و بوم شهرهای زیبایی دارااست که گزینش در میان آن ها مقداری نقص‌ است . به مقایسه مجسمه عشق و تفلیس پرداخته‌ایم تا ببنیم که « شهر ساحلی بهتره یا این که تفلیس ؟! » . با ما همراه باشید .

  
 

گرجستان یک کدام از قدیمی‌ترین کشورها بوده و در سال‌های اخیر دقت متعددی به صنعت توریسم خویش داشته است . همین فرمان منجر دقت گردشگران سراسر عالم و ایرانیان به‌این مرزوبوم شده‌است . قابل ذکر است که هجرت بدین مرزو بوم برای شهروندان اهل ایران فارغ از اخذ روادید هم امکانپذیر است که برای مشورت کردن درین ارتباط میتوانید با کارشناسان ما در زرین‌نما وبلاگ تماس حاصل نمایید .

با دقت به زمان محدودی که در سفرهای فرنگی داریم , اکثر وقت ها این سوال پیش می آید که درین مجال محدود و یکسری روزه , از کدام شهرهای میهن مقصد مشاهده کنیم؟ در مهاجرت به گرجستان هم این فرمان وجود داشته و به طور معمول سوال میشود که « شهر ساحلی خوبتر است یا این که تفلیس ؟ » . به همین منظور درین مقاله به مقایسه تفلیس و مجسمه عشق پرداخته‌ایم تا بتوانیم در تصمیم‌گیری گزینش فی مابین این دو شهر به شما امداد کنیم . قبلی از مطالعه این مقاله سفارش میکنیم که مطالب مرتبط با مجسمه عشق و تفلیس را که پیش از این در زرین نما وبلاگ به آن ها پرداخته‌ایم , مطالعه بفرمایید .

در‌این مقاله برای مقایسه دو شهر مجسمه عشق و تفلیس به مواقعی نظیر آب و هوای این دو شهر , بخش ها جذاب و کارهایی که در هجرت به شهر ساحلی و تفلیس نباید از کف داد پرداخته‌ایم . چنانچه که شما نیز تجربه مسافرت به یکی این شهرها را داشته‌اید , ایده ها خویش را با ما به اشتراک بگذارید

تفلیس خوبتر است یا این که باتومی؟

معرفی دو شهر مجسمه عشق و تفلیس

تفلیس پایتخت گرجستان و جواهری در‌این مرزو بوم است . این شهر با این‌که یکی‌از شهرهای بزرگ گرجستان است , هنوز شم کوچک و صمیمی بودن در آن احساس میشود . تفلیس در واقع نمادی از فرهنگ وتمدن , مورخ و معماری گرجستان است . بخش ها جالب این شهر به اندازه‌ای قشنگ می باشند که هنگام مهاجرت درین شهر گذر زمان حس نمی شود . در مسافرت به تفلیس , بازارها , خوردنی‌ها و نوشیدنی‌های این شهر را از دست ندهید .

 

شهر شهر ساحلی امروزه تحت عنوان یکی‌از زیباترین و توریستی‌ترین شهرهای گرجستان شناخته میگردد . این شهر با برنامه‌های مضاعف ظریف دولت گرجستان توانسته است به مرحله دوچندان مناسبی از توریست‌پذیری و آوازه در میان گردشگران حوزه‌ دست یابد و تبدیل به یک کدام از شهرهای دوستداشتنی گرجستان فی مابین گردشگران شود . درین شهر میتوانید از اشکال مجسمه‌های سنگی , ساختمان‌های رنگارنگ , و طبیعت نخل قشنگ لذت برده و تجربه‌ای متعدد را در استراحتگاه‌های لاکچری ساحل داشته باشید .

شهر شهر ساحلی امروزه تحت عنوان یکی زیباترین و توریستی‌ترین شهرهای گرجستان شناخته میشود .

مقایسه آب و هوای دو شهر شهر ساحلی و تفلیس

آب و هوای شهر ساحلی به شدت زیر تأثیر جریان‌های هوایی دریای سیاه است و به همین علت هم در بیشتر فصول سال این شهر شاهد بارش باران است . این بارش‌های بیشتر در زمان سال , شهر ساحلی را به مرطوب‌ترین شهر گرجستان تبدیل نموده است . میانگین دمای هوا در مجسمه عشق ۱۴ سکو سانتیگراد بوده و سردترین ماه سال , ژانویه با دمای میانگین ۷ مرتبه سانتیگراد و گرم‌ترین ماه هم ماه آگوست با دمای میانگین ۲۲ سکو سانتیگراد است .

از طرفی هم آب و هوای تفلیس نیمه‌ گرمسیری مرطوب است . زمستان‌های تفلیس نسبتا سرد بوده و تابستان‌های این شهر گرم می باشند . میانگین دمای هوای تفلیس به مجسمه عشق نزدیک بوده و برابر با ۱۳٫۳ جایگاه سانتی‌گراد است

کدام شهر گرجستان خوب تر است؟

ماه ژانویه با میانگین دمای ۲٫۳ جایگاه سانتی‌گراد سردترین ماه سال و ماه جولای با میانگین دمای ۲۴٫۹ رتبه سانتی‌گراد هم گرم‌ترین ماه سال در شهر تفلیس است . تفلیس و کوه‌های اطراف آن عموما پوشیده از ابر می‌باشند , به خصوص در فصل بهار و فصل پاییز که فیض آن بارش باران‌های طولانی یا این که آسمانی مدام ابری است .

کارهایی که در هجرت به شهر ساحلی نباید از کف داد :

تماشا از بلوار شهر ساحلی ; Batumi Boulevard

رفتن به دلفیناریوم شهر ساحلی ; Batumi Dolphinarium

تماشا از گلشن گیاه‌شناسی شهر ساحلی

دیدن بنای یادبود علی و نینو مجسمه عشق ; Monument Ali and Nino

پیاده‌روی در عرصه اروپا در شهر ساحلی

سوار شدن به تله کابین آرگو ; Argo Cable Car

مشاهده از عرصه پیازا ; Piazza Square

رفتن به بوستان ۶ می ; May Park

دیدن ساختمان بلند آلفابتیک شهر ساحلی ; Alphabetic Tower

مشاهده از ساعت نجومی مجسمه عشق ; ‌

کارهایی که در مسافرت به تفلیس نباید از کف داد :

تماشا از تندیس کارتلیس ( مامان گرجستان ) ; Kartlis Deda

رفتن به خزینه های سولفور ; Sulfur Spring Baths

کلیسای اسمیندا سامبا ; Tbilisi Sameba Cathedral

کلیسای سیونی ; Sioni Church

دژ ناریکالا ; Narikala Castle

گلشن های بوتانیکال ; Botanical Gardens Tbilisi

پل پیس ; The Bridge of Peace

کلیسای کاشوتی ; Kashveti Church | Qashveti church

یادبود پاد شاه وختانگ ; Statue of King Vakhtang Gorgasali

موزه ملی گرجستان ; Georgian National Museum  

در آخر پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را از دست ندهید:

راهنمای سفر به تفلیس

غذاهای خیابانی تفلیس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.