گشت و گذار در جزیره کیش

کیش یکی هدف های مالامال جاذبه ی مرزو بوم عزیزمان جمهوری اسلامی ایران است که جاذبه های متعددی برای دیدن داراست و سواحل جذابی برای تفریح و گشت وگذار دارااست . پس در صورتی درپی مقصدی دیدنی برای توریسم میباشید تور کیش میتواند یکی شایسته ترین مورد ها برای هجرت باشد .
همان گونه که پیش از این نیز گفته ایم تورهای کیش برای بازه زمان های متفاوتی اجرا می شود که کمترین زمان برگزاری ۲ شب می‌باشد . البته در حالتی‌که برای توشه اولیه به کیش مسافرت میکنید خوب تر است برنامه ی سفرتان را دستکم برای ۵ روز تهیه فرمایید .

 

 

در‌این مقاله از آرشین پرواز برنامه ی ۳ روزه ای را برایتان تهیه و تنظیم کرده ایم که روزهای رفت و رجوع را در آن در لحاظ نگرفته ایم که با این اکانت ممکن است برهه زمانی زمان سفرتان بیش تر شود و همینطور میتوانید با اعتنا به ذوق و سلیقه تان بعضی از این جاذبه ها را از برنامه سفرتان حذف فرمایید .

یکی نکاتی که در طرح ریزی مهاجرت می بایست به آن اعتنا داشته باشید این است که تعیین جاذبه ها طوری باشد که علایق بیشتر تیم های سنی یا این که خانوادگی و دوستان خوب در لحاظ گرفته شود و تنوع کافی را داشته باشد .
در برنامه سفرتان در شرایطی‌که قصد نقل وانتقال داشتید بدین نکته دقت نمایید که بعضا جاذبه ها ساعت تماشا دارا‌هستند و تغییراتتان به گونه ای باشد که با در بسته رو به رو نشوید . همینطور ساعت تماشا در۶ ماه اولیه با ۶ ماه دوم سال متعدد است .
پیشین از هجرت به کیش خوبتر است بدانید که‌این جزیره ی قشنگ دارنده اقلیم گرم کم آب است و در فصول گوناگون سال دارنده آب و هوای متمایز است ; فصل پاییز : مطبوع و نسبتا خنک , فصل‌زمستان : هوایی معتدل , فصل بهار : آب و هوای نسبتا مطبوع و مرطوب , فصل تابستان : گرم , مرطوب و شرجی .

اگر شما نیز مسافر تور کیش می باشید , به‌دنبال با ما همراه باشید تا جاذبه های برتر کیش را معرفی کنیم .
کشتی یونانی کیش : در سواحل غربی جزیره زیبای کیش , کشتی بزرگی به گل نشسته است . کشتی یونانی یکی جاذبه های دارای اسم و رسم جزیره کیش است . اکثر وقت ها گردشگران برای به چنگ آوردن عکس های هنری و خوشگل از غروب آفتاب به دیدن این جاذبه می‌آیند , ازآنجاکه وضعیت قرارگیری کشتی به گونه‌ای است که آفتاب پشت این کشتی غروب مینماید و پرتوهای نوروروشنایی پشت کشتی زیبایی تماشایی دارااست .
شهر باستانی حریره : در سفرتان به کیش وقتی را به مشاهده از این شهر تاریخی بگذارید . عمر شهر حریره به قرن چهارم تا دهم هجری قمری برمیگردد . وقتی این شهر در رونق بود و امروزه بقایا و ویرانه های آن را خواهید رویت کرد . 

وسعت شهر باستانی حریره ۱۲۰ هکتار است و در کنار مجموعه‌ی ورزشی المپیک جای دارد که دربرگیرنده خانه‌ اعیانی , خزینه , مجموعه‌ی ساحلی , مسجد و قنات‌های دیرین هست .

شهر زیرزمینی کاریز کیش : یکی دیگر از جاذبه های برتر کیش که از جاذبه های تاریخی این جزیره بشمار می‌آید و بیشتراز ۲۵۰۰ سال عمر داراست . کاریز کیش۱۰۰۰۰ مترمربع وسعت دارااست که در عمق ۱۶ متری پایین زمین قرارگرفته‌ است .
حاشیه دریا مرجانی : در بخش شرقی جزیره کیش جای دارد که یکی پرطرفدارترین جاذبه های کیش بشمار میاید . حاشیه دریا مرجانی دارنده فضای سبز نخل و آلاچیق هایی در کنار کنار دریا است که چشم انداز ای خوشگل را برای گردشگران دارااست . همینطور این کنار دریا به کلوب های ورزش های آبی‌رنگ هم مجهز است و از گذشته می‌توانید برای عمل های مورد‌علاقه تان جا رزرو نمائید .
بوستان ساحلی میرمهنا : بزرگ‌ترین بوستان تفریحی کیش که در بلوار دریا قرار گرفته است . این حاشیه دریا تمامی چیز تمام است ; تماشای آب های نیلگون خلیج عجم و چشم انداز زیبای غروب آفتاب را در‌این حاشیه دریا از دست ندهید . قربت این کنار دریا به محله عرب ها میتواند شما‌را متمدن و آداب و رسوم این ناحیه آشنا نماید .
بوستان ساحلی سیمرغ : یکی شایسته ترین مورد هاست که برای گشت و گذار خانوادگی پر‌از جذابیت و تفریحات متنوع است . بوستان ساحلی سیمرغ فضای بزرگی برای بازی بچه‌ها دارااست و علاوه بر این , کنار دریا سیمرغ دارنده پیست دوچرخه سواری , پیست اسکیت , زمین بدمینتون , پینگ پنگ و مسیر پیاده‌روی دارااست .
بوستان ساحلی مرد ماهیگیر : یکی دیگر از نمادهای جزیره ی کیش مجسمه مرد ماهیگیر است . این مجسمه دو‌مین مجسمه ی فیگوراتیو بزرگ در جمهوری اسلامی ایران است که ۱۲ متر طول دارااست . این کنار دریا در شرق جزیره جای دارد و بیشتر گردشگران برای اصلاح کردن مجسمه‌های شنی به اینجا میایند و شما درین حاشیه دریا گام که می زنید مردمان را با جدیت تمام , در اکنون ساخت شن‌های ساحلی به شکل‌های متعدد میباشید .

یکی دیگر از جاذبه های برتر کیش , اسکله تفریحی جزیره کیش است . در سال ۸۵ این اسکله با ارتفاع ۴۳۷ متر و پهنا ۱۸ متر با ساختاری چوبی بهره‌برداری شده‌است و یکی‌از مکان های تفریحی جزیره کیش است .
جزیره هندورابی کیش : جزیره هندورابی یکی‌از جزیره‌ها استان هرمزگان است که از توابع کیش می‌باشد . این جزیره قسمتی از جاذبه های برتر کیش است که گردشگران تماشا از آن را در برنامه خویش قرار می دهند .
گلشن طیوران و بوستان دلفین های کیش : بوستان دلفین های کیش بعنوان اولی و فقط بوستان دلفیناریوم در کشور ایران است . این بوستان در جنوب شرقی جزیره کیش جای دارد و یکی‌از جاذبه های برتر کیش است .
بوستان دلفین های کیش مشتمل بر فضاهای سبز با انواع متفاوت گیاهی , و طیوران و پستانداران است .

منبع: جاهای دیدنی و گردشگری کیش

مطالب مرتبط:

هتل 4 ستاره بوتیک ایرمان قشم


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.