تفریحات رایگان در شهر بانکوک

تفریحات بدون پول در بانکوک

کاهش مخارج مهاجرت این ایام یکی گرفتاری های حیاتی مسافران است .

 

شهرهای بزرگ مرزوبوم تورهای آفری تایلند هر سال صاحبخانه بیشتر از ۴۰ میلیون گردش گر می‌باشند و درآمد بخش اعظمی از مردمان به همین گردشگر ها مربوط است , به همین خاطر نیز اکثری از سرگرمی ها مبلغی شده و میخواهند از هرچیزی درآمدزایی نمایند البته جای نگرانی نیست . هنوز نیز اکثری از تفریحات مرزو بوم نیازی به پرداخت پول ندارند . درین مقاله با الی گشت همراه گردید تا ۱۲ مورد از سرگرمی های بدون‌پول بانکوک را به شما معرفی کنیم . با تعیین آنها می‌توانید مخارج مهاجرت خویش را به میزان قابل توجهی کاهش دهید و یا این که پولتان را برای قسمت های دیگر مهاجرت مانند خرید خرج نمائید .  

گشت و گذار در فضاهای سبز شهر بانکوک

 

خوشبختانه بیشتراز آبادی بوستان فراوان بزرگ و جذاب در نزدیکی شهر موجود است . از بوستان دارای شهرت لامفینی و بزمجه هایش بگیر تا بوستان بنجاکیتی ( Benjakiti Park ) که یکی شایسته ترین دیده اندازهای سراسر شهر را داراست . در حالتی‌که به مناظر ارگانیک عشق داشته باشید می‌توانید ساعات سرگرم پیاده روی میان مسیرهای سرسبز بوستان ها سپری نمایید . مشهورترین بوستان های شهر عبارتند از : Sanam Luang , Benjakiti Park , Benjasiri Park و Queen Sirikit Park .

گام زدن در خیابان خائو سان

 

خیابان خائو سان همین طوری نیز فراوان ارزان است و طعام تناول کردن و خرید در آن نیاز به پرداخت هزینه متعددی ندارد ( برای شناخت بیشتر با خصوصیت های آن مقاله خائو سان , معروفترین خیابان بانکوک را بخوانید ) برای مثال با حدود ۱۵۰ بات می‌توانید یک استکان بزرگ آب میوه بخرید . این خیابان آن قدر رمز زنده و لبریز شور و هیجان است که برای لذت بردن از گردش در آن نیازی به همین خرج ها نیز ندارید .

تفریحاتی که به پول نیاز ندارند

تماشای جمعیت کنجکاو و گوش دادن به آوا های خیابانی یکی‌از سرگرمی های مجانی بانکوک به اکانت میاید . از عابرانی که برای نخستین دفعه میل کردن عقرب! را آزمون می نمایند تا پیرمردانی که بدون عالم و مشکلاتش سرگرم رقصیدن میباشند . می‌توانید یک عصر بی نقص سوای اینکه متوجه گذر زمان گردید را همین جا سپری نمائید .

جزیره تصنعی و مصنوعی کو کرت

 

Ko Kret , یک جزیره تصنعی صحیح در بیرون از شهر بانکوک است , که همگی اثاثیه تفریحی و سرگرمی بدون پول یا این که ارزان ارزش را دارااست . از یک بازار پایان هفته به هم ریخته و پلوغ آکنده از کالاهای تعجب آور بگیر تا کاسه های سفالی محلی , این جزیره مطمئناً قیمت دیدن دارااست .

عکاسی با ساختمان وزارت دفاع

 

به احتمال دوچندان تماشا از وزارت دفاع در برنامه هجرت گردشگرانی که به پایتخت مرز و بوم لبخندها مسافرت می نمایند قرار ندارد البته درصورتی که آن حوالی رفتید توصیه می‌کنیم پاره ای راهتان را به آن سمت کج فرمایید . گفته می شود , معماری سابق چشمگیری دارااست و مشاهده کنندگان قطعاً میتوانند با آن یکی دو عکس یادگاری بگیرند .

رفتن به بازار گل

 

بازار گل بانکوک یا این که به پیمان محلی ها ( Pak Khlong Talad ) محلی رنگارنگ و گویا است و پایینتر توریسم تا به حالا جایی چیزی مشابه به آن را چشم است . گل های مضاعف که در یک جا انباشته شده گردیده اند و انگار وارد باغی آکنده‌از گل های خوشگل شده اید . خویش تایلندی ها نیز برای خرید گل , سبد گل گونه های رز و ارکیده ارزان به همین بازار می‌آیند . این جا یکی‌از تفریحات فوق العاده بانکوک است که نیازی به پرداخت پول ندارد .

بازار چاتوچاک

بعید است به بازار چاتوچاک بروید و آن جا خرید نکنید . در هر مورد تماشا از این بازار نامرتب و پلوغ تماما مجانی است . بیشتراز ۸ هزار

تفریحات بدون پول تایلند

اگر چه چاتوچاک خاص روزهای روز شنبه و یک‌شنبه است البته در شرایطی که این روز ها در بانکوک نبودید جای نگرانی نیست . روزهای آدینه عصر هم غرفه دارن می‌آیند .

 

درطول روز سشنبه و چهارشنبه نیز از ساعت ۷ صبح تا ۱۸ عصر همین جا بازار گل و گیاه برپا می شود که تماشای همگی آنها مشغول کننده است . ضمنا سفارش ما این است که صبح نخستین وقت در بازار باشید تا نیز گرما پائین تر اذیتتان کن , نیز کلیه جا خلوت خیس باشد و به طور همزمان کافی برای تماشا از آن را داشته باشید .

 

این جا یک کدام از بزرگ ترین بازارهای آسیا است , اصلا مهم نیست بخواهید فقط در بازار گردش فرمائید یا این که تمامی پولتان را این جا خرج نمایید همان گونه که گفتیم مشاهده از آن مجانی است . نکته قابل توجه گردش در بازار آن است که حتما مراقب کیف پول خویش باشید .

کمپانی در کنسرت های بدون پول بوستان لامفینی

 

در بخش گشت و گذار در فضاهای سبز شهر بانکوک به بوستان لامفینی و بزمجه هایش اشاره کردیم ولی بزمجه ها و درختان فقط خصوصیت آن نیستند . نسبتاً هر هفته روز یک شنبه باطن بوستان کنسرت بدون پول اجرا می شود . زمان برگزاری آن ساعت ۱۷ : ۳۰ بوده ونوازندگانش ارکستر سمفونی بانکوک میباشند .

تماشای کشتی موای تای

 

موای تای یا این که به عبارتی مشت زنی تایلند یکی‌از ورزش های سابق جنوب شرقی آسیا و یگانه کشورهای تایلند , میانمار , کامبوج و مالزی است . عمر آن به بیشتراز ۲۰۰۰ سال پیش گشوده میگردد و علاوه بر ضوابط تکنیکی بعضا قانون ها اخلاقی مثل ادب , مرزوبوم صلح و دوستی , صداقت , احترام , خوش قولی و … نیز دارااست ( چیزی مشابه به پهلوانان سرزمین خودمان ) . اکثری از مسافران دوست دارا‌هستند یکی دو نبرد را در حین مهاجرت خویش مشاهده نمایند . بلیط تماشای این مسابقات به طور معمول گران است و گردشگران قید تماشایش را می زنند

سرگرمی های شهر بانکوک

اگر شما عشق مند به ورزش های رزمی میباشید جای نگرانی نیست , باشگاه MBK Fight Night چهارشنبه هر هفته میان ساعت ۶ تا ۸ : ۳۰ تماشا کنندگان را مجانی می پذیرد و میتوانید بدون‌پول مبارزات موای تای را مشاهده نمایید .

پیاده روی در محله چینی ها

 

گشت و گذار در محله چینی های یک کدام از گوناگون ترین سرگرمی های بدون پول بانکوک است . جاذبه ای برای گردشگران و بهشتی برای دوستداران به آزمون کردن غذاهای نو . شکم گردان با غروب خورشید پیدایشان می شود و به سراغ غرفه های فروش طعام در کنار خیابان می‌روند .

 

تفکر نکنید که ایام این جا خلوت است , صبح ها نیز مردمان برای خرید به‌این خیابان ۱ کیلومتری و خیابان کناریش Charoenkrung میایند تا خرید نمایند . خرید و فروش طلا جواهرات هم در محله چینی ها فراوان متداول است . ساختمان های سابق حوزه‌ نیز تماشایی می‌باشند و سفارش می‌کنیم وقتی را برای تماشا از آن‌ها اختصاص دهید .

 

این جا کهن ترین بخش بانکوک است و عمر آن به زمان ساخت شهر در ده سال ۱۷۸۰ گشوده می‌شود . با منزل ها و کوچه پس کوچه های بی شماری که کلیه به خیابان Yaowarat‌ منتهی میشوند , محله چینی ها به محله ای تاریخی و مالامال جنب و جوش تبدیل شده‌است . جذاب است بدانید که ۱۴ % منزل هایی که میبینید جاذبه ای تاریخی ارثیه از سال‌ها پیش می باشند .

 

برای شناخت بیشتر با پیشینه محله چینی ها و خصوصیت هایش میتوانید نگاهی به مقاله محله چینی ها در بانکوک بیاندازید .

راءس تمدن و هنر بانکوک

 

راس تمدن و هنر بانکوک ( BACC ) راءس صحنه های هنری در اکنون پرورش و شکوفایی تایلند است و می توان متنوع ترین طیف گسترده از هنرهای معاصر , پباده سازی , آهنگ , بازی زنده و فیلم شهر را این جا مشاهده کرد .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.