چه زمانی به کانادا مهاجرت کنیم؟

برای مهاجرت به کانادا هیچ وقت دیر نیست، اگر قصد دارید به کانادا مهاجرت کنید و دنبال روشی ساده و سریع برای مهاجرت می‌گردید، اگر به دنبال کشوری هستید که هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه داشته باشد، تحصیل در کانادا می‌تواند بهترین گزینه برای شما به حساب آید. علاوه بر کیفیت بالای دوره‌های آموزشی این کشور، هزینه‌های زندگی در کانادا نیز مقرون‌به‌صرفه خواهد بود.

تعجب نکنید، کشور کانادا از لحاظ کیفیت زندگی یکی از بهترین کشورهای جهان به حساب می‌آید. در آخرین رتبه‌بندی سال 2020 کانادا از لحاظ کیفیت زندگی و تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی به رتبه خوبی دست پیدا کرد. معیارها و پارامترهای مختلفی برای زندگی در نظر گرفته شده است که کشور کانادا از پس تمام این معیارها برمی‌آید.

پذیرش تحصیلی کانادا از طریق بورسیه

کشور کانادا شرایط و فرصت‌های خوبی برای دانشجویان بین‌المللی فراهم کرده است. یکی از همین فرصت‌ها اخذ بورسیه تحصیلی به عنوان یک دانشجوی غیر کانادایی خواهد بود. بورسیه کانادا یکی از بهترین فرصت‌های بورسیه تحصیلی بین‌المللی به حساب می‌آید. توصیه می‌کنیم شما نیز کانادا را به عنوان مقصد تحصیلی یا تحقیقاتی خود در نظر بگیرید.

کشور کانادا این فرصت‌های تحصیلی و بورسیه را برای حمایت بهتر و بیشتر افراد باهوش در سطح بین‌الملل ایجاد کرده است. همچنین این فرصت‌ها شرایط خوبی برای مهاجرت تحصیلی به کانادا و ورود به این کشور را فراهم می‌کنند. در نتیجه بورسیه تحصیلی یکی از بهترین روش‌ها برای آمدن به کانادا است.

شاید اقدامات اولیه برای بورسیه تحصیلی کمی برای شما سخت باشد. اما با کمک گرفتن از پایگاه داده‌های مهاجرت به کانادا می‌توانید در مورد بورسیه‌های تحصیلی این کشور، کمک هزینه‌های تحصیلی کانادا، و حتی فرصت‌های مالی آن تحقیق کنید. امور جهانی کانادا این فرصت‌های تحصیلی را تعبیه کرده است.

  

مهاجرت تحصیلی به کانادا را از کجا شروع کنیم؟

بسیاری از افراد به دلیل شرایط اقتصادی و حتی دلایل دیگر خواستار ترک کشور و مهاجرت هستند. آیا شما نیز کشور کانادا را برای مهاجرت تحصیلی خود انتخاب کرده‌اید؟ به طور حتم خدمات و ویژگی‌های خوب این کشور در انتخاب شما تاثیرگذار بوده است، اما شروع روند مهاجرت همیشه کار دشواری خواهد بود.

اگر شما نیز به فکر مهاجرت تحصیلی به کانادا هستید اما از پذیرش تحصیلی خود مطمئن نیستید، با ما همراه باشید. قبل از شروع روند مهاجرت خود، بهتر است از علایق و اهداف خود مطمئن شوید، سپس طبق مراحل زیر برای مهاجرت خود اقدام کنید:

·        انتخاب یکی از دانشگاه‌های معتبر کانادایی

·        بررسی کردن رشته‌های دانشگاه منتخب خود

·        ارسال درخواست پذیرش تحصیلی برای دانشگاه منتخب

·        آماده کردن مدارک به منظور دریافت ویزای تحصیلی

·        اخذ گواهی اجازه کار طی دوران تحصیل

به خاطر داشته باشید، تمام این مراحل شاید به نظر شما طولانی و دشوار باشد، اما در واقعیت چیز دیگری است. در صورتی که از کارشناسان و متخصصان حرفه‌ای حوزه مهاجرت به کانادا کمک بگیرید. روند پرونده شما خیلی سریع به جریان می‌افتد.

مهاجرت تحصیلی به کانادا در چه مقاطعی امکان‌پذیر است؟

شاید برایتان سوال شود کدام یک از مقاطع تحصیلی در دانشگاه‌های کانادا برای دانشجویان بین‌المللی در دسترس خواهد بود؟ پذیرش تحصیلی کانادا در بیشتر مقاطع دانشگاهی و تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد. در ادامه به این مقاطع به طور کامل اشاره خواهیم کرد:

·   مقطع کارشناسی: انواع رشته‌های تحصیلی در این مقطع قابل‌ارائه هستند. البته انتخاب دانشگاه بر عهده دانشجو خواهد بود و بعد از ارسال مدارک، دانشگاه و کارشناسان مربوطه پذیرش یا عدم پذیرش دانشجو را اعلام می‌کنند.

·        مقطع کارشناسی ارشد: روند ارسال درخواست برای این مقطع نیز همانند مقطع کارشناسی خواهد بود.

·        مقطع دکترا: این دانشجویان در کشور کانادا می‌توانند خیلی راحت مشغول به تحصیل و کار شوند.

·   مقطع پست دکترا: دانشجویانی که در کشور ایران مدرک دکترا خود را دریافت کرده‌اند، می‌توانند برای ادامه تحصیل به دانشگاه‌های کانادا درخواست ارسال کنند. خبر خوب اینکه این دانشجویان در حین تحصیل می‌توانند مشغول به کار شوند. مشاغل دانشجویان پست دکترا به طور معمول حقوق و درآمد بالایی دارد.

·   شرکت در موسسات آموزشی: بعضی از دانش‌آموزان می‌توانند حتی تحصیلات اولیه خود و قبل از ورود به دانشگاه را در همین کشور آغاز کنند. این دانش‌آموزان باید در موسسات آموزشی حضور داشته باشند.

·   هیئت‌های علمی و موسسات پژوهشی: خوشبختانه کشور کانادا محققان بین‌المللی را با آغوش باز می‌پذیرد. در صورتی که اسناد و مدارک شما برای پذیرش تحصیلی این کشور تکمیل باشد، می‌توانید برای حضور در یکی از موسسات تحقیقاتی کانادا دست به کار شوید و درخواست خود را ارسال کنید.


روش‌های مهاجرت تحصیلی به کانادا

آیا به دنبال پیدا کردن روشی مناسب برای مهاجرت تحصیلی به کانادا هستید؟ خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی آنلاین به خیلی از تجهیزات و اهداف، مهاجرت تحصیلی نیز به روش ساده‌ای قابل‌انجام شده است. همچنین حضور بسیاری از موسسات مهاجرتی نیز به شما کمک می‌کند بهترین رشته مورد نظر خود را براساس نیازهای تحصیلیتان انتخاب کنید.

البته توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب روشی برای مهاجرت به کانادا، در ابتدا هدف خود را مشخص و براساس آن هدف پیش‌روی کنید. برای مثال می‌توانید از موسسات مهاجرتی برای مهاجرت دائم یا موقت به کشور کانادا کمک بگیرید. در ضمن برای اخذ اقامت دائم این کشور می‌توانید از مجوز کار نیز استفاده کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.